Oszczędzanie w biznesie
Oszczędność nie powinna być celem samym w sobie - twierdzi "Puls Biznesu".
20.01.2011 | aktual.: 20.01.2011 06:20
Aby przetrwać okres kryzysu, niekoniecznie należy oszczędzać za wszelką cenę i na wszystkim. Ważne jest przede wszystkim elastyczne podejście do zmieniających się warunków prowadzenia biznesu.
Zamiast drastycznych cięć, lepsza jest optymalizacja kosztów własnych. Jednak trzeba pilnować cienkiej granicy między racjonalnym obniżaniem wydatków a działaniami, które mogą spowodować nawet upadek przedsiębiorstwa.
Optymalizacja powinna polegać przede wszystkim na tym, aby zwiększać wydajność i efektywność działań firmy. Przy całkowitej rezygnacji z niektórych wydatków należy pamiętać, aby tym samym nie osłabić pozycji przedsiębiorstwa. Dlatego np. nie powinno się całkowicie rezygnować z reklamy.
Dla wielu przedsiębiorstw kryzys stał się okazją do restrukturyzacji - zauważa "Puls Biznesu".