PKN chce mieć docelowo dwie marki detaliczne
Polski koncern chce mieć docelowo dwie marki detaliczne, nie wyklucza, że polską sieć Bliska zastąpi znana z rynku niemieckiego sieć Star - poinformował dziennikarzy Jacek Krawiec, prezes płockiego koncernu.
09.12.2010 | aktual.: 09.12.2010 13:57
Polski koncern chce mieć docelowo dwie marki detaliczne, nie wyklucza, że polską sieć Bliska zastąpi znana z rynku niemieckiego sieć Star - poinformował dziennikarzy Jacek Krawiec, prezes płockiego koncernu.
- Trwają prace nad zmianą brandów detalicznych, chcemy ujednolicić nasze marki w tym segmencie. Nie wykluczam zamiany Bliskiej na Star - powiedział Krawiec dziennikarzom.
- W Czechach zamieniamy już markę Benzina na Orlen i zobaczymy, jaka będzie reakcja rynku - dodał.
W Czechach stacje PKN Orlen działają pod marką Benzina i Benzina Plus, w Niemczech większość stacji płockiego koncernu działa pod nazwą Star. Jest kilka z logo Orlen, a kilka stacji działa przy supermarketach.
W Polsce stacje PKN sprzedają paliwo pod logo Orlen i Bliska, a na Litwie pod nazwą Orlen Lietuva.
W Polsce PKN Orlen ma około 1700 stacji, w Niemczech około 570, w Czechach ponad 330, a na Litwie jest to około 35 obiektów. (PAP)