PKP przepłaciły za doradztwo
Kolejne trupy z kolejowej szafy. Wewnętrzny audyt wykazał, że za wdrożenie systemu bezpieczeństwa informacji grupa PKP zapłaciła 27 mln zł, choć mogła 550 tys. zł. Sprawa trafiła do CBA - donosi "Puls Biznesu".
10.05.2013 | aktual.: 10.05.2013 06:24
Kolejowe spółki przepłaciły aż 50-krotnie na wdrożeniu systemów niezbędnych do otrzymania certyfikatu ISO oraz przygotowaniu tzw. planu ciągłości działania.
"PB" ustalił, że 10 podmiotów z grupy (m.in. PKP Service, PKP LHS) za usługę zapłaciło w sumie 27 mln zł, a według audytorów, bazujących m.in. na opinii PKP Informatyka, zbiorczy koszt powinien zamknąć się w 550 tys. zł.
Prezes grupy PKP Jakub Karnowski zaznacza, że jednym z celów obecnego zarządu jest wyeliminowanie nieprawidłowości, które narażają spółki grupy na duże straty. - W tym przypadku sprawa okazała się na tyle poważna, że zawiadomiliśmy o nadużyciach organy ścigania - mówi.
Zawiadomienie w tej sprawie trafiło 25 kwietnia do CBA.
To nie pierwsze wyniki audytu wstrząsające PKP - przypomina "PB", który wcześniej opisał szczegóły trzech innych kontroli ujawniających wiele nieprawidłowości.