Platformy cyfrowe czeka mordercza walka o klientów
"Rzeczpospolita" przewiduje, że niebawem rynek płatnej telewizji cyfrowej w Polsce się nasyci.
07.02.2011 | aktual.: 07.02.2011 07:05
Cyfrowy Polsat, Cyfra+ i „n" desperacko szukają sposobów na zdobywanie klientów. Pod koniec 2010 roku w Polsce trzech największych graczy na rynku platform cyfrowych (Cyfrowy Polsat, Cyfra+ i "n") mogło mieć już 5,78 miliona klientów - wynika z wyliczeń "Rzeczpospolitej". Cyfrowy Polsat jeszcze w styczniu oficjalnie podał, że miał ich ponad 3,43 miliona, a należąca do grupy TVN platforma "n" szacuje, że na koniec roku liczba jej abonentów nieznacznie przekroczy 800 tysięcy. Cyfra+ natomiast właśnie poinformowała, że jej klientów jest nadal 1,55 miliona, czyli tyle samo co rok wcześniej.
Zdaniem ekspertów, takie liczby mogą świadczyć, że rynek się nasyca. Według ich wyliczeń na rynku może być jeszcze do zagospodarowania około miliona klientów. Według branży wcześniej czy później na rynku platform dojdzie do konsolidacji. Żaden z graczy nie chce jednak przyznać, że mógłby być na sprzedaż. Więcej na ten temat w "Rzeczpospolitej".