Poczta Polska wystartuje w konkursie na operatora wyznaczonego
Zwycięzca konkursu ogłoszonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej od początku 2016 r. będzie świadczył powszechne usługi pocztowe. We wszystkich państwach UE zadania te wykonują firmy całkowicie lub częściowo państwowe. Jak przekonuje Poczta Polska, cena nie powinna być głównym czynnikiem rozstrzygającym w postępowaniu na operatora wyznaczonego usług pocztowych.
17.10.2014 10:03
‒ Tylko Poczta Polska spełnia wszystkie kryteria związane z wykonywaniem tej usługi. Jesteśmy firmą, która ma największe doświadczenie w tym zakresie, dysponujemy siecią ponad 7,5 tys. placówek, mamy WER-y, czyli węzły ekspedycyjno-rozdzielcze, mamy odpowiednią liczbę listonoszy, osób w placówkach i mamy również doświadczenie w realizacji tego typu zadań – informuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jerzy Jóźkowiak, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Urząd Komunikacji Elektronicznej musi przeprowadzić konkurs na operatora wyznaczonego zgodnie z wymogami procesu liberalizacji rynku usług pocztowych. Zwycięzca będzie przez 10 lat świadczył powszechne usługi pocztowe, czyli dostarczał listy do 2 kg, paczki do 10 kg (20 kg dla przesyłek z zagranicy) oraz przesyłki dla niewidomych.