Trwa ładowanie...

Podwójna nagroda za Zielony Koszyk

Program studentów Uniwersytetu Gdańskiego laureatem nagrody ekologicznej Unilevera.

Podwójna nagroda za Zielony KoszykŹródło: Jupiterimages
d2esijn
d2esijn

Proekologiczne działania właścicieli sklepów spożywczych i środowiskowe edukowanie ich klientów - oto cele programu Zielony koszyk. Działania, realizowane przez studentów Uniwersytetu Gdańskiego, wyróżniono ekologiczną nagrodą Unilever Environmental Sustainability Award podczas polskiego finału programu SIFE. SIFE (Students In Free Enterprise) to program adresowany do studentów, którzy realizują projekty biznesowo-edukacyjne, aktywizujące lokalne społeczności i przynoszące wymierne rezultaty.

Laureaci nagrody Unilevera zostali zarazem zwycięzcami tegorocznej edycji konkursu i będą reprezentowali Polskę podczas globalnego finału SIFE w Los Angeles. Nagrodzony program realizowany jest w niewielkich trójmiejskich sklepach spożywczych. Ich właściciele zachęcani są do tego, by 10 proc. obrotu, uzyskanego w ciągu określonych 2 dni, przeznaczyli na proekologiczne rozwiązania w swych placówkach. By ich do tego zachęcić, studenci prowadzą szeroką akcję promującą te sklepy wśród lokalnych konsumentów.

Kulminacją projektu ‘Zielony koszyk' są dwa dni, podczas których studenci zapraszają klientów na zakupy w objętych programem sklepach. Podają wówczas do publicznej wiadomości rozwiązania proekologiczne, które zastosowała dana placówka. Uświadamiają, że - poprzez świadome decyzje zakupowe - każdy może przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego.

- Obrót sklepu, który jako pierwszy wziął udział w programie, był większy o niemal 40 proc. w porównaniu ze zwykłym okresem. 1 000 PLN z tej kwoty właściciel przeznaczył na rozwiązania prośrodowiskowe w swoim sklepie. Jednocześnie przedsiębiorca ten zmniejszył zużycie energii o 250 W, co przyczyniło się do oszczędności 12 000 PLN w skali roku - mówi Marianna Michalczyk, menedżer projektu z zespołu SIFE z Uniwersytetu Gdańskiego. - Wymierne korzyści biznesowe były jednym z kluczowych argumentów w naszych rozmowach z kolejnymi placówkami. Efektem tegorocznej akcji, zorganizowanej 23 i 24 kwietnia, jest wypracowanie 27 000 PLN na rozwiązania prośrodowiskowe w tych sklepach. W ramach dodatkowej nagrody Unilever zaprosi zwycięski zespół na warsztaty ukazujące codzienną realizację zasad społecznej odpowiedzialności biznesu.

IP

d2esijn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2esijn