Polacy wciąż wybierają tańsze produkty FMCG
Z analiz badania Europanel, wykonanych w sierpniu przez GfK Polonia wynika, że nastąpiła stabilizacja cen na polskim rynku FMCG. Gospodarstwa domowe nadal wybierają tańsze produkty.
02.11.2009 16:03
Analizując sierpniowe dane z Europanelu GfK Polonia obecnie obserwuje stabilizację cen na polskim rynku artykułów FMCG. Zmiana procentowa w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku jest jednocyfrowa. Jednocześnie zaobserwowana w styczniu br. większa skłonność gospodarstw domowych do nabywania tańszych towarów, trwa nadal.
Średnioroczna zmiana wartości zakupów przewyższa inflację o 2,6 proc. Zmiana wartości zakupów nie wynika tylko ze wzrostu cen produktów. Rośnie również wolumen zakupów. Gospodarstwa domowe wybierają tańsze towary, głównie z segmentu marek własnych. Udział tych artykułów wśród wszystkich monitorowanych kategorii jest obecnie powyżej poziomu z poprzedniego roku. Również udziały sklepów dyskontowych, czyli typu Biedronka, Lidl i Netto, przewyższają wynik z zeszłego roku. Natomiast zahamowaniu uległa dynamika zmian cen. Konsumenci nadal płacą więcej za zakupy, ale relatywnie większe wzrosty cen miały miejsce w 2008.
JS