Trwa ładowanie...
Biedronka
02-11-2009 16:03

Polacy wciąż wybierają tańsze produkty FMCG

Z analiz badania Europanel, wykonanych w sierpniu przez GfK Polonia wynika, że nastąpiła stabilizacja cen na polskim rynku FMCG. Gospodarstwa domowe nadal wybierają tańsze produkty.

Polacy wciąż wybierają tańsze produkty FMCGŹródło: Jupiterimages
d17dd7q
d17dd7q

Analizując sierpniowe dane z Europanelu GfK Polonia obecnie obserwuje stabilizację cen na polskim rynku artykułów FMCG. Zmiana procentowa w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku jest jednocyfrowa. Jednocześnie zaobserwowana w styczniu br. większa skłonność gospodarstw domowych do nabywania tańszych towarów, trwa nadal.

Średnioroczna zmiana wartości zakupów przewyższa inflację o 2,6 proc. Zmiana wartości zakupów nie wynika tylko ze wzrostu cen produktów. Rośnie również wolumen zakupów. Gospodarstwa domowe wybierają tańsze towary, głównie z segmentu marek własnych. Udział tych artykułów wśród wszystkich monitorowanych kategorii jest obecnie powyżej poziomu z poprzedniego roku. Również udziały sklepów dyskontowych, czyli typu Biedronka, Lidl i Netto, przewyższają wynik z zeszłego roku. Natomiast zahamowaniu uległa dynamika zmian cen. Konsumenci nadal płacą więcej za zakupy, ale relatywnie większe wzrosty cen miały miejsce w 2008.

JS

d17dd7q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d17dd7q