Trwa ładowanie...

Polska zaściankiem Europy

Polacy mają odmienne postrzeganie, co jest towarem luksusowym, a co nie, w porównaniu z innymi krajami Europy. Dla nas takimi towarami są m.in. Adidas, Nike czy Nivea, wynika z badań Szkoły Głównej Handlowej - pisze "Rzeczpospolita".

Share
Polska zaściankiem Europy
Źródło: Flickr, Fot: wlodi
d4f1ixo

- Kiedyś te marki kojarzyły się z czymś niedostępnym i przez to luksusowym. Potem jako jedne z pierwszych weszły do Polski i dalej są traktowane jako coś lepszego - mówi Anna Nalazek, prezes firmy doradczej Intuition.

W Polsce jednak trudno jest uświadczyć sklepy marek luksusowych. Spośród siedmiu najcenniejszych marek odzieżowo-biżuteryjnych w Polsce są obecne jedynie dwie, Armani i Burberry, znajdujące się na końcu tej krótkiej listy. Nie widać na razie szans na otwarcie oddziałów firm Louis Vuitton, Gucci czy Hermes.

- Drogie marki nie są w Polsce tak znane. Z kolei taki Adidas mocno kojarzy się z marką zachodnią, a więc lepszą, którą jednocześnie można kupić bez problemu - dodała Nalazek.

Jak informuje firma doradcza KPMG, polski rynek dóbr luksusowych w 2010 wyniesie około 27 mld zł, a w ciągu najbliższych 2-3 lat może wzrosnąć nawet o połowę. U nas towary luksusowe kupuje ponad 2 mln osób.

d4f1ixo

Podziel się opinią

Share
d4f1ixo
d4f1ixo