Polski gigant otworzył pierwszy sklep w Mołdawii. Mówi o rekordzie
W grudniu 2025 r. Sinsay zadebiutował w Mołdawii. To realizacja ważnego etapu strategii ekspansji polskiej Grupy LPP. Spółka wskazuje na rekord w swojej historii - w ciągu 11 miesięcy zadebiutowała na pięciu rynkach zagranicznych.
Grupa LPP systematycznie wdraża strategię rozwoju poza granicami Polski. W grudniu Sinsay otworzył pierwszy sklep w Mołdawii - to 45. kraj, w którym funkcjonuje marka. Debiut ten oznacza uzupełnienie obecności LPP w Europie Środkowo-Wschodniej.
Kolejka do kebaba w Warszawie. Oto "efekt Książula"
Pierwszy sklep Sinsay w Mołdawii
Nowy sklep został uruchomiony 5 grudnia w centrum handlowym BUM w Bălți, największym ośrodku gospodarczym i kulturalnym na północy Mołdawii. Salon ma powierzchnię ponad 700 mkw.
Drugi punkt ma zostać otwarty 19 grudnia w Soroca. Tam klienci będą mieli do dyspozycji 850 mkw. nowoczesnej przestrzeni handlowej z szerokim asortymentem.
W obu lokalizacjach dostępna jest pełna kolekcja Sinsay - odzież damska, męska, dziecięca, obuwie, akcesoria, produkty do domu i artykuły lifestyle. Każdy sklep został zaprojektowany zgodnie ze współczesnymi standardami handlowymi, tworząc komfortowe warunki dla różnych grup klientów.
Obecność na tym rynku pozwala nam domknąć ważny etap rozwoju i otwiera przestrzeń do dalszego umacniania pozycji Sinsay w regionie. Wierzymy, że nasza szeroka, atrakcyjna oferta oraz przystępne ceny dobrze wpiszą się w oczekiwania lokalnych klientów podkreśla Mariusz Langwiński, Sinsay Retail Sales & Development Director w LPP, cytowany w oficjalnym komunikacie.
Kolejne plany LPP
Pierwsze salony to dopiero początek działalności firmy w Mołdawii. Grupa LPP zapowiada kolejne otwarcia już w 2026 r. - łącznie planuje uruchomić ponad 10 nowych sklepów, m.in. w Kiszyniowie. Dzięki temu marka planuje zwiększyć swoją rozpoznawalność i utworzyć dodatkowe miejsca pracy na różnych obszarach kraju.
W 2025 r. LPP świętuje rekordową liczbę zagranicznych debiutów. Oprócz Mołdawii, firma uruchomiła sklepy w Kosowie, Albanii, Uzbekistanie i Azerbejdżanie. Wkrótce portfolio ma zostać rozszerzone o rynek gruziński.
Grupa jest też obecna w Rumunii, gdzie posiada ok. 300 sklepów i trzy centra dystrybucyjne. Pod koniec czerwca 2025 r. w jednym z magazynów doszło do pożaru.
"W wyniku pożaru zniszczeniu uległ towar o wartości ok. 300 mln zł. Jego utrata nie powinna spowodować istotnych perturbacji w sprzedaży. Zniszczeniu uległy również środki trwałe (maszyny i urządzenia) o orientacyjnej wartości 100 mln zł" - przekazał zarząd LPP. Nikt nie odniósł obrażeń.
LPP S.A. to polska firma odzieżowa z siedzibą w Gdańsku, zajmująca się projektowaniem, produkcją i dystrybucją odzieży. Powstała w 1991 r. jako spółka Mistral, a w 1995 r. zmieniła nazwę na LPP (od nazwisk założycieli: Lubianiec, Piechocki i Partnerzy). Firma zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.