Polski gigant odzieżowy rozpycha się w Azji. Otwiera 20 sklepów
Polska grupa odzieżowa LPP kontynuuje ekspansję poza Europą. Do końca tego roku planuje otworzyć 20 sklepów Sinsay w Uzbekistanie, co jest częścią większej strategii podbijania rynków Azji Centralnej. Firma zamierza wkroczyć także do innych państw.
Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych, podkreśla, że wybór Azji Centralnej wynika z analizy potencjału tego rynku. "Priorytetem pozostaje dla nas stabilny, przemyślany i rentowny rozwój" - stwierdził w komunikacie prasowym, cytowanym przez Interię.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Lodowe trendy w 2025 r. Ile trzeba zapłacić za gałkę?
Sinsay rusza na podbój Uzbekistanu
Na początku sierpnia 2025 r. LPP zamierza uruchomić pierwszy sklep Sinsay w Uzbekistanie. Do końca roku liczba placówek ma wzrosnąć do ponad 20.
Firma planuje również wejście na rynki Azerbejdżanu, Gruzji i Mołdawii. W dwóch pierwszych spółka chce zadebiutować w III kwartale 2025 r. Z kolei podbój mołdawskiego rynku jest planowany na na początek 2026 r.
LPP planuje także znaczące zwiększenie obecności w Kazachstanie. Obecnie działa tam 24 sklepy, a do końca roku ma powstać około 60 nowych lokalizacji.
Strategia Sinsay zakłada otwieranie sklepów nie tylko w centrach handlowych, lecz także przy głównych ulicach i w dzielnicach mieszkalnych. Firma chce być obecna tam, gdzie klienci faktycznie mieszkają i robią zakupy.
W 2027 r. Sinsay ma odpowiadać za 75 proc. przychodów grupy LPP. Strategia zakłada, że w ciągu najbliższych trzech lat ta marka zwiększy sprzedaż stacjonarną aż czterokrotnie.
Na koniec stycznia 2025 r. sieć liczyła około 500 sklepów w Polsce przy łącznej liczbie 1512 placówek na świecie. To znaczący wzrost w porównaniu do stanu sprzed kilku lat - dla porównania, na koniec stycznia 2022 r. w Polsce funkcjonowało 277 sklepów Sinsay. Marka jest obecna w 20 krajach.
LPP podbija też Europę. Piąty sklep Reserved w Londynie
Jednak ekspansja LPP nie ogranicza się wyłącznie do dalszych rynków. W ubiegłym roku firma otworzyła swój piąty sklep Reserved w Wielkiej Brytanii. Pierwszy powstał w 2017 r., a trzy kolejne - w 2023 r.
Najnowszy salon o powierzchni prawie 1900 mkw. jest zlokalizowany w zachodniej części Londynu (w Westfield London). "Uruchomienie piątego już sklepu Reserved w Wielkiej Brytanii to potwierdzenie, że mimo wymagających warunków rynkowych mamy pomysł na dalszy rozwój silnej, globalnej marki modowej" - przekonywał wówczas, cytowany w komunikacie, Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
LPP to właściciel takich marek jak Reserved, Sinsay, Cropp, Mohito i House. Firma została założona w 1991 r. przez Marka Piechockiego i Jerzego Lubiańca. Początkowo działała pod nazwą PH Mistral s.c., a w 1995 r. zmieniła nazwę na LPP, która pochodzi od pierwszych liter nazwisk założycieli: Lubianiec, Piechocki i Partnerzy.