Polskie minibrowary rosną w siłę
"Puls Biznesu" pisze, że choć sprzedaż piwa w Polsce spada, to szybko przybywa w naszym kraju minibrowarów. Ich zakładanie staje się coraz bardziej opłacalne.
25.11.2010 07:27
Gazeta dodaje, że w ubiegłym roku sprzedaż piwa w Polsce spadła o ponad 8 procent, w tym - według prognoz - skurczy się o kolejne 4. Tymczasem minibrowary restauracyjne radzą sobie świetnie.
Przedstawiciel jednej z firm zajmujących się taką działalnością, Jerzy Becz, mówi "Pulsowi Biznesu", że w 2004 roku na polskim rynku działały tylko trzy takie placówki. Becz ujawnia, że koszt inwestycji w jeden lokal sięga blisko 2 milionów do ponad 4 w zależności od lokalizacji. Okazuje się jednak, że jest to bardzo zyskowny interes, a sprzedaż szybko rośnie.
Zdaniem ekspertów w Polsce jest miejsce dla 80, maksymalnie 100 browarów restauracyjnych. Na niemieckim rynku działa ich ponad 1000. Więcej na ten temat - w "Pulsie Biznesu".