Potyczka księgarń o grudniowego klienta
Rok w rok Polacy zarzekają się, że to właśnie książki są nie tylko najchętniej dostawanym, ale też kupowanym prezentem na Boże Narodzenie. Nie ma co się więc dziwić księgarniom walczącym o świątecznego klienta - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
10.12.2014 | aktual.: 10.12.2014 09:25
A w tym roku, jak wynika z badania Deloitte, taki prezent rodem z księgarskiej półki zdeklasował nawet najpopularniejszą rok temu gotówkę. I właśnie książki pod choinką życzy sobie 42 proc. Polaków.
- Z zasady grudzień w porównaniu do innych miesięcy w roku jest o 23-30 proc. lepszy, i to jeśli chodzi o liczbę sprzedanych książek - wylicza Łukasz Gołębiewski, specjalista od rynku książki z Biblioteki Analiz.
- -Ale są takie tytuły, typy wydawnictw, które naprawdę mają szansę w tym okresie stać się bestselerami - zauważa Gołębiewski i wymienia: książki dla dzieci, szczególnie te ładnie ilustrowane, albumy, książki kucharskie, hity literatury światowej.
Przedświąteczny okres jest więc naprawdę gorący w księgarniach: wszyscy sprzedawcy - zarówno tradycyjne sklepy, jak i te internetowe - dwoją się i troją, bo kolejne takie żniwa dopiero za rok.
- Przedświąteczny okres jest naprawdę gorący w księgarniach. Może się z nim równać tylko wrzesień, kiedy, przynajmniej do niedawna, był boom podręcznikowy - tłumaczy Gołębiewski.