PPP nie tylko dla gigantów
Ciekawe okazje na przedsięwzięcia w formule PPP przechodzą małym firmom koło nosa, bo nie widzą w tym interesu - donosi "Puls Biznesu".
25.07.2014 | aktual.: 25.07.2014 06:18
W projektach opierających się na formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) biorą udział przede wszystkim duże firmy. Według specjalistów z tej branży, to mogą być dobre biznesowe okazje również dla mniejszych podmiotów.
- Tym bardziej że większość ogłoszeń dotyczy projektów o wartości w przedziale od kilku do 20 mln zł - zauważa Małgorzata Okularczyk, członek zarządu Collect Consulting.
Ponadto partnerstwo publiczno-prywatne wiąże się z co najmniej kilkunastoletnią pewnością stałego dopływu gotówki w przypadku umowy z opłatą za dostępność, którą zapewniają podmioty publiczne.
- Skala zysku zależna jest od wywiązywania się z przyjętych wobec strony publicznej zobowiązań oraz z elastyczności działań w obszarze dozwolonej działalności komercyjnej - twierdzi Bartosz Korbus, ekspert Instytutu PPP.
Jak podkreślają eksperci, PPP warto się jednak zainteresować. - Ten rynek ruszy, bo finansowanie z Unii będzie coraz niższe, podobnie jak możliwości kredytowe podmiotów publicznych - twierdzi Małgorzata Kuś-Konieczna, odpowiadająca za PPP w PARP.