Prezerwatywy się kurczą

Polski rynek prezerwatyw pierwszy raz w historii spadł aż o 10 proc. Jak na łamach "Pulsu Biznesu" tłumaczą eksperci, to wina demografii i kryzysu.

Prezerwatywy się kurczą
Źródło zdjęć: © AFP

17.01.2012 | aktual.: 17.01.2012 07:01

Polacy kupują coraz mniej środków antykoncepcyjnych - wynika z danych Nielsena i IMS Health, firm badających rynek farmaceutyczny. W okresie listopad 2010 - październik 2011 kupiono o 10 proc. mniej prezerwatyw i o 3,2 proc. mniej opakowań środków hormonalnych niż w analogicznym okresie rok wcześniej (dane IMS Health).

Jednak sprzedaż kondomów nie spada wszędzie. Dane Nielsena pokazują, że trend zniżkowy jest problemem aptek, kiosków, sklepów spożywczych i wielobranżowych. Zyskują natomiast super- i hipermarkety oraz sklepy drogeryjno-kosmetyczne. Pierwszy w historii spadek sprzedaży prezerwatyw zaskoczył producentów. Ale nie widzą powodów do obaw.

- Monitorujemy rynek na bieżąco, lecz nie wydaje się, by trend się utrzymał. Sytuacja w innych krajach również nie budzi naszych obaw - przekonuje Piotr Nowacki, brand manager marki Unimil. - Czekamy na wyniki badania konsumenckiego, które sprawdzi m.in. przyczyny ostatnich spadków. W połowie lutego będziemy wiedzieć więcej - zapowiada Maja Medowska, brand manager marki Durex, należącej do koncernu Reckitt Benckiser.

Eksperci różnie tłumaczą obecną sytuację. Prof. Zbigniew Izdebski zwraca uwagę na niże demograficzne. - Po prezerwatywy najczęściej sięgają najmłodsi. Jest ich coraz mniej, co prawdopodobnie odczuli też producenci - uważa Zbigniew Izdebski. Ekspert zwraca uwagę, że od lat nie było dużej kampanii związanej z AIDS i młodzi ludzie, zapominając o zagrożeniu zarażeniem, rezygnują z tej formy antykoncepcji.

Źródło artykułu:PAP
prezerwatywaprezerwatywyhandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)