Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Spółka AmRest, zarządzająca w Polsce markami takimi jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks, została ukarana przez UOKiK grzywną w wysokości 2,8 mln zł za zbyt długie zwlekanie z regulowaniem płatności wobec kontrahentów.
Jak podaje portal dlahandlu.pl, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zakwestionował praktyki płatnicze spółki AmRest, jednego z największych operatorów gastronomicznych w Europie.
Na podstawie przeprowadzonej analizy okazało się, że firma nieterminowo regulowała swoje zobowiązania w latach 2020-2021, co zdaniem UOKiK stanowi naruszenie art. 13b ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
Król mebli z Sulęcina. Liczył na szybki zarobek. Puściły mu nerwy
Światowy gigant w tarapatach
W związku z tym, UOKiK podjął decyzję o nałożeniu na AmRest karę administracyjną w wysokości ponad 2,8 mln zł. Spółka musi wpłacić tę kwotę do budżetu państwa w ciągu 30 dni, licząc od momentu, gdy decyzja stanie się ostateczna.
Ustawa, na podstawie której urząd wymierzył karę, ma na celu ochronę przedsiębiorców – zwłaszcza mniejszych firm – przed skutkami tzw. zatorów płatniczych. UOKiK może nakładać sankcje finansowe, żądać wyjaśnień oraz prowadzić postępowania wobec podmiotów, które nieterminowo regulują zobowiązania.
To nie pierwsze postępowanie wobec operatora popularnych sieci restauracyjnych. Wcześniej AmRest został zobowiązany do zapłaty ponad 3,2 mln zł, jednak po ponownym rozpatrzeniu sprawy kwotę obniżono.
AmRest, znany z zarządzania takimi markami jak KFC, Pizza Hut czy Starbucks, zatrudnia ponad 45 tys. osób na całym świecie. Firma działa na rynku od 1993 r.
Źródło: dlahandlu.pl