"Puls Biznesu": Ekologia staje się modna
Polacy oszczędzają energię - gaszą światło, kupują energooszczędne żarówki i urządzenia. Coraz popularniejsza jest fotowoltaika - pisze "Puls Biznesu".
20.11.2015 02:45
Aż 73 proc. z nas ogranicza zużycie wody, 57 proc. - gdy ma taką możliwość - zamiast auta wybiera komunikację miejską lub rower, 67 proc. gasi światło wychodząc z pomieszczenia, 52 proc. stosuje energooszczędne żarówki, 42 proc. uszczelnia okna, 40 proc. kupuje energooszczędne pralki lub lodówki - wynika z badania dla Ministerstwa Środowiska.
Ekologiczne trendy wchodzą też do budownictwa - i to nie tylko jednorodzinnego, ale także wielorodzinnego. Najpopularniejsze są instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym można wytwarzać prąd z energii słonecznej.
Rosnąca popularność rozwiązań ekologicznych wśród Polaków sprawia, że interesuje się nimi coraz więcej deweloperów. Wg ekspertów takie instalacje w budynkach mogą być atutem takich firm, ale tylko pod warunkiem, że nie wpłynie to znacząco na cenę nieruchomości.
Potwierdza to też badanie dla MŚ, z którego wynika, że troska o środowisko przegrywa z rachunkiem ekonomicznym. Większość Polaków nie jest w stanie zapłacić więcej za ekologiczne rozwiązania.