Reklamowe boje ubezpieczycieli
Jeszcze do niedawna towarzystwa ubezpieczeniowe mogły w telewizyjnych spotach obiecywać swoim klientom złote góry. Eldorado powili się kończy.
17.06.2008 | aktual.: 17.06.2008 13:37
_ Najtańsze OC i AC na rynku _ - kusił kierowców w reklamach niemiecki Allianz. AXA obiecywała OC tańsze o 300 zł niż u konkurencji. mBank też gwarantował naniższe ceny na rynku.
Ale czas fantastycznych obietnic się kończy. Pierwszy do Komisji Etyki Reklamy trafił Allianz. Poskarżyła się na niego osoba, która znalazła tańszą ofertę od rzekomo najtańszej w Allianz. Towarzystwo tłumaczyło, że z jego badań wynikało, że dla osób mieszkających w określonych miastach i będących w określonym wieku sa najtańsi, więc hasło reklamowe nie było bezpodstawne. Komisji to nie przekonało i nakaała wycofać reklamę.
Jeszcze do niedawna klienci ubezpieczycieli, którzy dali się nabrać na reklamowe triki, nie mogli zdziałać wiele.
Teraz mogą poskarżyć się do Komisji Nadzoru Finansowego. Na odsiecz idzie też ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
_ Więcej: Marcin Bojanowski, Gazeta Wyborcza, 17.06.2008 _