Reklamy na Instagram Stories
Należący do Facebooka serwis Instagram będzie emitował reklamy w ramach popularnej aplikacji Instagram Stories. Dzięki temu firma chce zwiększyć wpływy reklamowe - wynika z opublikowanego w środę komunikatu, na który powołuje się agencja Reuters.
11.01.2017 18:40
Serwis społecznościowy Instagram stanie się w ten sposób - jak ocenia Reuters - ważnym graczem zapewniającym portalowi Facebook wzrost przychodów z reklam w 2017 roku. Podczas ostatnich konferencji poświęconych omówieniu wyników finansowych szefowie Facebooka podkreślali bowiem, że portal może wkrótce znaleźć się w sytuacji, gdy nasycenie reklam na jego stronach będzie tak duże, iż uniemożliwi im to zwiększenie liczby emisji.
Eksperci ds. mediów, na których powołuje się Reuters, oceniają, że otwarcie Instagram Stories dla przeszło 30 reklamodawców umożliwi Facebookowi zachowanie drugiej pozycji pod względem udziału w rynku reklamy cyfrowej. Obecnie ustępuje jedynie Alphabet (Google)
. "Instagram może stać się dla Facebooka równie ważnym źródłem [pozyskiwania pieniędzy], jak You Tube dla Google" - prognozuje Noah Mallin, z agencji MEC.
Instagram Stories umożliwia użytkownikom umieszczanie w serwisie zdjęć i materiałów wideo, które są w nim dostępne przez 24 godziny. Aplikacja została uruchomiona w sierpniu ubiegłego roku. Dziennie korzysta z niej 150 mln użytkowników - jak podaje, cytowany przez Reutersa, dyrektor Jim Squires z Instagramu.
Pełnoekranowe reklamy będą ukazywać się w określonych odstępach czasu w trakcie przeglądania przez użytkowników zdjęć i filmów. Jak podaje Reuters, Instagram testuje teraz nową usługę we współpracy ze swoimi głównymi reklamodawcami - General Motors, Nike i Airbnb.
Według firmy badawczej eMarketer w tym roku 74 proc. firm tylko w Stanach Zjednoczonych zadeklarowało chęć korzystania z Instagramu. W 2016 roku do celów marketingowych serwis ten wykorzystało 53 proc. przedsiębiorstw. Jak ocenia Reuters, dzięki takim wynikom Instagram może wygrać w rywalizacji z Twitterem.