Restauracje oszukują klientów
Restauracje oszukują klientów - pisze dziennik "Polska" powołując się na wyniki kontroli Inspekcji Handlowej. Sprawdziła ona 203 placówki w całym kraju, a nieprawidłowości stwierdziła w 176. Główne grzechy to zawyżanie rachunków, niedoważanie porcji, używanie przeterminowanych surowców, czasem nawet o kilka lat, nieprawidłowe przechowywanie zapasów.
17.12.2008 | aktual.: 17.12.2008 07:08
Fatalnie w całym kraju wypadła też kontrola drinków - w blisko 40 procentach pobranych próbek zawartość alkoholu była mniejsza od deklarowanej. Często oszukują barmani, którzy zaoszczędzony w ten sposób alkohol wynoszą na zewnątrz - tłumaczy gazecie jeden z restauratorów.
"Polska" dodaje, że powszechnym grzechem polskich restauracji jest niepełne informowanie o cenach. W 52 procent restauracji z cennika nie dowiemy się, ile waży kotlet czy ryba.
Bulwersujące wyniki przyniosła kontrola zapleczy. Znaleziono między innymi kawę przeterminowaną o 4 lata i 9 miesięcy, sałatkę o rok i 9 miesięcy, hamburgery - o pół roku. Aż 15 procent placówek stosowało produkty nieświeże.
Więcej na ten temat - w dzienniku "Polska".