Rosną wpływy Facebooka w Polsce
Firma Facebook Poland zanotowała znaczący wzrost wpływów. Według najnowszych wyliczeń i porównań z zeszłym rokiem, spółka ma o 19 procent więcej wpływów (do kwoty ponad 30 milionów złotych) oraz prawie trzy miliony złotych zysku netto (rok temu zyski wynosiły nieco ponad milion).
14.09.2018 | aktual.: 19.09.2018 12:25
Ze sprawozdań złożonych w KRS-ie przez spółkę wynika, że wpływy za rok 2017 wynoszą 30,69 mln zł, zaś zysk netto 2,85 mln zł. Zaznaczono, że wszystkie wpływy pochodzą z europejskiej centrali portalu społecznościowego, która mieści się w Irlandii, a polska spółka "dostarcza usługi marketingowe i wsparcie sprzedaży oferty Facebooka".
Koszta wszystkich działań i operacji wyniosły 27,99 mln zł. Wzrosły także wydatki na usługi obce (z 8,21 do 10,53 mln zł) oraz na wynagrodzenia (z 9,3 do 10,89 mln zł, ale też spółka zatrudnia na stałe więcej osób niż w 2016 roku).
Jak też wyliczono, ponad 4/5 wpływów pochodzi z reklam w social mediach (Facebook, Messenger, Instagram). Firma ma około 90 procent udziałów w polskim rynku marketingowym w mediach społecznościowych.
W 2017 roku na całym świecie Facebook zanotował ponad 40 miliardów dolarów wpływów (47 procent więcej niż w 2016) i prawie 16 miliradów dolarów zysku netto.
W drugim kwartale 2018 roku spółka zanotowałą rekordowe wpływy - 13,23 mld dol. Jednak analitycy i eksperci finansowi spodziewali się dużo większych wyników i po ich publikacji akcje firmy spadły o prawie 1/4.
Biuro Facebooka w Polsce mieści się w Warszawie i działa od sześciu lat. Odpowiada za działania firmy w całej Europie Środkowej.