Ruszyła IV edycja konkursu Superbrands
Już po raz czwarty Rady Marek przyznają tytuły Superbrand i Business Superbrand markom, które odniosły największy rynkowy sukces.
16.04.2009 10:15
W rankingu marek konsumenckich startuje 1500 produktów i usług. Tyle samo jest marek w rankingu biznesowym. Wszystkie marki będą oceniane przez Radę Marek, która przyzanej im punkty od 1 do 20. Te marki, które uzyskały punktację powyżej 12 zyskują prawo do używania tytułu Superbrand przez cały czas trwania bieżącej edycji konkursu. W poprzednich latach tytuł ten uzyskiwało 100-150 marek. Finałem jest wydanie albumu zwanego Biblią Brandingu i udział w uroczystej gali, na której wręczane są statuetki. Podobnie jak w latach poprzednich, przyznana zostanie nagroda honorowa.
W tym roku w Radzie Marek zasiada 18 jurorów, m.in. Nina Kowalewska-Motlik, prezes New Communications, Paweł Kowalewski, prezes polskiego oddziału IAA, Jarek Ziębiński, szef Leo Burnett na kraje Europy Centralnej i Wschodniej, a wkrótce na region Azji i Pacyfiku, dr Irena Eris i wiele innych osób od lat związanych z marketingiem. Jurorzy wyłonią laureatów w 24 kategoriach konsumenckich, takich jak np. kosmetyki, alkohol, perfumy, dobra luksusowe, ubezpieczenia. Na liście biznesowej są 42 kategorie, w tym: banki, hotele, farmaceutyki, nieruchomości.
_ Tytuł Superbrand zdobył już uznanie wśród naszych konsumentów. Obdarzają oni te produkty dużym zaufaniem, a często niezdecydowani mając do wyboru dwa identyczne opakowania w podobnej cenie, sięgają po to z naklejką Superbrand _- powiedziała Nina Kowalewska- Motlik, prezes New Communications, organizatora projektu Superbrands w Polsce.