Rydzyk ma problem. Ważna firma dla TV Trwam notuje spadki
Firma Bonum, odpowiedzialna za sprzedaż reklam w Telewizji Trwam, należącej do ojca Tadeusza Rydzyka, odnotowała w zeszłym roku stratę rzędu ponad 1 mln zł. Spadek przychodów i rosnące koszty wynagrodzeń to główne przyczyny problemów finansowych.
Portal branżowy wirtualnemedia.pl podaje, że w ubiegłym roku przychody firmy zajmującej się sprzedażą czasu antenowego w Telewizji Trwam wyniosły 12,87 mln zł, co oznacza spadek o 16,1 proc. w porównaniu do 2023 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kupiły mystery boxy z Anglii. Liczyły na perełki. "Rozczarowanie"
Problemy firmy współpracującej z TV Trwam Rydzyka
Również inne wyniki finansowe Bonum sugerują spadki. Spółka zanotowała stratę netto w wysokości 1,07 mln zł, co jest znaczącym pogorszeniem w porównaniu do wcześniejszego zysku.
Ostatni raz tak zła sytuacja miała miejsce w 2020 r. Wówczas spółka była pod kreską i przy 10,49 mln zł przychodów sprzedażowych miała 340 tys. zł straty netto.
Pomimo trudności, Bonum zdecydowała się na zwiększenie wydatków na wynagrodzenia. Na pensje dla 93 pracowników przeznaczono 6,36 mln zł, co stanowi wzrost w porównaniu do poprzedniego roku.
Spada oglądalność TV Trwam
Choć Telewizja Trwam przestała podawać wyniki oglądalności, to ostatnie dane wskazują na trend spadkowy. W 2022 r. przeciętna widownia minutowa wynosiła 24 732 osoby, co oznaczało spadek o 23 proc. w skali roku.
W międzyczasie na rynku pojawili się nowi konkurenci, tacy jak Telewizja Republika i wPolsce24, którzy przyciągają podobną grupę odbiorców. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że TV Republika osiągnęła udział w rynku na poziomie 6,81 proc.
Dodatkowo, badania agencji Wavemaker wskazują, że 28 proc. badanych mogłoby zrezygnować z TV Trwam w ofercie naziemnej, co jest najwyższym wynikiem wśród telewizji.
Telewizja Trwam rozpoczęła nadawanie w 2003 r. Jej właścicielem jest Fundacja "Lux Veritatis", fundacja założona przez redemptorystów o. Jana Króla i o. Tadeusza Rydzyka.