Spada sprzedaż wódki i piwa w Polsce
W tym roku łączna sprzedaż alkoholu w Polsce spadnie w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 4 proc. do 39,6 mld zł, wynika z raportu firmy Euromonitor International.
25.01.2010 16:23
Rynek alkoholowy w Polsce skurczy się wartościowo w 2010 r. o 1,6 mld zł. O 3,3 proc. mogą zmniejszyć się mogą wydatki na napoje spirytusowe. Według Euromonitora przeznaczymy na nie 16,4 mld zł. Niemal 90 proc. tej sumy przypadnie na wódkę, która pozostaje wciąż zdecydowanym liderem wśród mocnych trunków w Polsce.
Analitycy z Euromonitora przewidują, że najbardziej spadnie sprzedaż browarów. Sprzedaż piwa spaść ma w tym roku o około 5 proc., do nieco ponad 20 mld zł. Sprzedaż piwa i innych alkoholi spadała także w 2009 r. Najbardziej ucierpiały browary, którym rynek skurczył się o ponad 8 proc.
Według Euromonitora na ponowny wzrost popytu na mocne alkohole trzeba będzie poczekać do 2011 r. Wartość sprzedaży ma wówczas zwiększyć się nieznacznie, do około 16,8 mld zł. W przyszłym roku ożywienia można spodziewać się także na rynku wina, ale nie piwa. Popyt na piw zacznie rosnąć dopiero w 2012 r.
JS