SPAR rzuca rękawicę Biedronce i Tesco
Znana holenderska sieć sklepów chce wyjść z cienia. Po przejęciu przez grupę kapitałową Bać-Pol chce walczyć z gigantami polskiego rynku - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".
21.09.2011 | aktual.: 21.09.2011 14:00
Znana holenderska sieć sklepów wychodzi z cienia. Po przejęciu przez grupę kapitałową Bać-Pol chce walczyć z największymi na polskim rynku - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".
Do końca roku zamierza otworzyć 25 sklepów, od 2015 nowy SPAR będzie powstawał co tydzień!
Na polskim rynku sieć nie jest zbyt dobrze znana. Pod szyldem SPAR działa około 60 sklepów głównie na południu kraju (dla porównania Biedronka ma 1750 placówek). Holendrzy nie mogli rozwinąć skrzydeł na naszym rynku ze względu na brak zaplecza hurtowego. Bez dostawców sieć nie jest w stanie konkurować cenowo z największymi graczami.
Na początku 2010 roku holenderska centrala zdecydowała się na sprzedaż polskich sklepów, dając jednak licencję na używanie nazwy. Nowym właścicielem została polska grupa kapitałowa Brać-Pol, posiadająca 16 oddziałów w całym kraju i 9 hurtowni Cash & Carry. Takie zaplecze pozwoli powalczyć z liderami na polskim rynku.
Cytowany przez gazetę Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zauważa, że taki partner umożliwi nie tylko oferowanie niskich cen klientom, ale również osiąganie na sprzedawanych produktach wyższej marży.
Sieć plany ma ambitne. Ale - jak zauważa gazeta - łatwo nie będzie. Najwięksi rywale nie śpią. Tesco chce otworzyć w tym roku 87 nowych sklepów. Pola nie oddaje też Biedronka, która otwiera nowy sklep co dwa dni.
SPAR to marka sklepów znana w całej Europie. Najwięcej placówek ma w Austrii - 1400. W sumie w 34 krajach ma ponad 12400 marketów. W Polsce najwięcej jest SPAR Marketów - sklepów o średniej powierzchni. W portfolio firmy są także Inter SPAR - sieć hipermarketów, EURO SPAR - supermarkety, a także SPAR Expres - najmniejsze sklepy.
Bać-Pol to rodzinna firma z tradycjami, która od 1990 roku zajmuje się dystrybucją artykułów spożywczych. Oferta firmy obejmuje nabiał, tłuszcze, używki, koncentraty spożywcze, soki, napoje, słodycze, przetwory owocowo-warzywne, konserwy i przyprawy. Bać-Pol działa na terenie województw: podkarpackiego, małopolskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, mazowieckiego i lubuskiego. Oddziały funkcjonujące w wymienionych województwach prowadzą dystrybucję na terenie całej Polski.
JK - wp.pl / Dziennik Gazeta Prawna