Sposób na studenta

Chcąc „wyłowić” najlepszych studentów z rzeszy absolwentów opuszczających co roku mury uczelni, pracodawcy podejmują wiele różnorodnych inicjatyw

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Pod koniec sierpnia 2009 roku weszła w życie ustawa o praktykach absolwenckich. Pomimo iż nowe przepisy ułatwiają firmom pozyskiwanie młodych ludzi, to aby znaleźć i zatrudnić dobrze rokującego kandydata, nadal trzeba się napracować. Chcąc „wyłowić” najlepszych studentów z rzeszy absolwentów opuszczających co roku mury uczelni, pracodawcy podejmują wiele różnorodnych inicjatyw.

Pozyskiwanie absolwentów zyskało na znaczeniu w okresie największego niedoboru kadr. Wiele działów HR tworzyło odrębne stanowiska poświęcone promocji firm na uczelniach. Wyznaczano również osoby odpowiedzialne za rozwój strategii rekrutacji najmłodszych pracowników. Aktualnie na rynku działają firmy, które w studenckim życiu uczestniczą niemal przez cały rok akademicki. Obok promocji na targach pracy, organizują warsztaty i akademie, wspierają organizacje studenckie, sponsorują imprezy. Popularne są także konkursy i gry zespołowe oraz posiadanie tzw. ambasadorów. Rekrutacji najlepszych sprzyja coraz większa ilość inicjatyw podejmowanych nie tylko przez uczelnie i organizacje studenckie, ale też urzędy pracy i różnorodne fundacje. Ilość zaproszeń napływających do firm zmusza do wyboru tych, które najbardziej odpowiadają zapotrzebowaniu przedsiębiorstwa na określonych pracowników.

Oprócz dużej ilości wydarzeń, na racjonalizację wydatków związanych z pozyskiwaniem studentów wpływa także spowolnienie gospodarcze. Do uczelnianych Biur Karier trafia mniejsza ilość ofert, folderów, ulotek czy gadżetów. Najprawdopodobniej jednak wraz z końcem kryzysu aktywność firm na uczelniach ponownie wzrośnie. Wśród studentów dominuje bowiem opinia, że szkoły wyższe i organizacje studenckie to najlepsze miejsce na informowanie o ofercie pracodawców. Uważa tak ponad 80% studiujących przebadanych przez firmę Europhia Consulting.

W jaki sposób pracodawcy promują się na uczelniach? Które z metod są najlepiej oceniane przez studentów? Jakich narzędzi używają firmy, aby dotrzeć do najlepszych żaków? Jak na działania wizerunkowe i promocyjne wpływa kryzys? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule „Magnetyzm firm” - jak firmy pozyskują najlepszych studentów w portalu rynekpracy.pl.

Źródło artykułu: rynekpracy.pl

Wybrane dla Ciebie

Oszustwo "na krowę mleczną". Przekręt na ponad 8 mln zł
Oszustwo "na krowę mleczną". Przekręt na ponad 8 mln zł
Dochód z hektara. Oto ile według GUS zarabiają rolnicy
Dochód z hektara. Oto ile według GUS zarabiają rolnicy
Mieszkańcy postawili na swoim. Całoroczny zakaz motorówek
Mieszkańcy postawili na swoim. Całoroczny zakaz motorówek
Wielka wymiana w Białymstoku. Trwa tydzień "bez mandatów"
Wielka wymiana w Białymstoku. Trwa tydzień "bez mandatów"
Łacha zagraża bezpieczeństwu. Służby ostrzegają przed kłopotami
Łacha zagraża bezpieczeństwu. Służby ostrzegają przed kłopotami
Rolnicy nie wytrzymali. Rozsypali niemieckie ziemniaki w ministerstwie
Rolnicy nie wytrzymali. Rozsypali niemieckie ziemniaki w ministerstwie
"Przestali się ukrywać". Rozbierają 100-letnią kamienicę w Gdańsku
"Przestali się ukrywać". Rozbierają 100-letnią kamienicę w Gdańsku
Mają duży dom, na ogrzewanie wydają 3 tys. zł rocznie. Oto ich metoda
Mają duży dom, na ogrzewanie wydają 3 tys. zł rocznie. Oto ich metoda
Tony zepsutej żywności jechały do Polski. Posypały się zakazy
Tony zepsutej żywności jechały do Polski. Posypały się zakazy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Wynosił drobne rzeczy z firmy. Wyszła duża kwota. Grozi mu więzienie
Wynosił drobne rzeczy z firmy. Wyszła duża kwota. Grozi mu więzienie
Ile gotówki na miesiąc kryzysu? Warto ją schować w bezpiecznym miejscu
Ile gotówki na miesiąc kryzysu? Warto ją schować w bezpiecznym miejscu