Sprzedaż outdooru spadła w I kw. '09 o 8 proc. do 136,9 mln zł - IGRZ

20.4.Warszawa (PAP) - Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej spadła w
pierwszym kwartale 2009 roku o 12,1 mln zł, czyli o 8,0 proc. r/r
do 136,9 mln zł - poinformowała w raporcie Izba...

20.4.Warszawa (PAP) - Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej spadła w pierwszym kwartale 2009 roku o 12,1 mln zł, czyli o 8,0 proc. r/r do 136,9 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

"Osłabienie rynku out of home w pierwszym kwartale bieżącego roku jest związane przede wszystkim z ostrożnym planowaniem wydatków na początku roku. Wielu reklamodawców przełożyło bowiem główny ciężar swoich kampanii na późniejsze okresy" - podała IGRZ w komunikacie.

"Ponadto należy sądzić, że rynek out of home nie dokonał zmian cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych, pozostawiając je w większości na poziomie roku ubiegłego. Nie uzupełnił także liczby straconych w ubiegłym roku lokalizacji dla nośników typu premium (ograniczenie liczby nośników reklamy usytuowanych w pasie drogi)" - podano.

Prezes IGRZ podtrzymuje prognozę stabilizacji rynku reklamy zewnętrznej w 2009 roku wobec 2008 roku.

"Uważam, że prognoza dla 2009, wyrażona przeze mnie pod koniec 2008 roku, może być podtrzymana: bieżący rok winien zakończyć się wynikiem na poziomie ubiegłego roku" - powiedział cytowany w komunikacie prezes IGRZ Lech Kaczoń.

Zestawienie IGRZ dotyczące reklamy branży out of home obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Stroer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: BP Media, Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Warexpo. Od początku tego roku informacje o wielkości sprzedaży powiększone zostały o dane nowych członków IGRZ: BP Media i Warexpo.

IGRZ podał też, że udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w pierwszym kwartale 2009 roku 3,1 proc. (wobec 3,7 proc. w tym samym okresie roku ubiegłego).

Zestawienie IGRZ dotyczące reklamy tranzytowej obejmuje firmy: AMS, Business Consulting oraz CAM Media.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega