Sprzedaż outdooru spadła w I kw. '09 o 8 proc. do 136,9 mln zł - IGRZ
20.4.Warszawa (PAP) - Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej spadła w
pierwszym kwartale 2009 roku o 12,1 mln zł, czyli o 8,0 proc. r/r
do 136,9 mln zł - poinformowała w raporcie Izba...
20.04.2009 | aktual.: 20.04.2009 16:13
20.4.Warszawa (PAP) - Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej spadła w pierwszym kwartale 2009 roku o 12,1 mln zł, czyli o 8,0 proc. r/r do 136,9 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).
"Osłabienie rynku out of home w pierwszym kwartale bieżącego roku jest związane przede wszystkim z ostrożnym planowaniem wydatków na początku roku. Wielu reklamodawców przełożyło bowiem główny ciężar swoich kampanii na późniejsze okresy" - podała IGRZ w komunikacie.
"Ponadto należy sądzić, że rynek out of home nie dokonał zmian cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych, pozostawiając je w większości na poziomie roku ubiegłego. Nie uzupełnił także liczby straconych w ubiegłym roku lokalizacji dla nośników typu premium (ograniczenie liczby nośników reklamy usytuowanych w pasie drogi)" - podano.
Prezes IGRZ podtrzymuje prognozę stabilizacji rynku reklamy zewnętrznej w 2009 roku wobec 2008 roku.
"Uważam, że prognoza dla 2009, wyrażona przeze mnie pod koniec 2008 roku, może być podtrzymana: bieżący rok winien zakończyć się wynikiem na poziomie ubiegłego roku" - powiedział cytowany w komunikacie prezes IGRZ Lech Kaczoń.
Zestawienie IGRZ dotyczące reklamy branży out of home obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Stroer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: BP Media, Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Warexpo. Od początku tego roku informacje o wielkości sprzedaży powiększone zostały o dane nowych członków IGRZ: BP Media i Warexpo.
IGRZ podał też, że udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w pierwszym kwartale 2009 roku 3,1 proc. (wobec 3,7 proc. w tym samym okresie roku ubiegłego).
Zestawienie IGRZ dotyczące reklamy tranzytowej obejmuje firmy: AMS, Business Consulting oraz CAM Media.(PAP)
bas/ jtt/