Stagnacja w handlu internetowym w Polsce
Najnowsze badania sprzedaży w sieci pokazują, że w pierwszej połowie 2009 r. liczba klientów e-sklepów i aukcji internetowych nie zmieniła się w porównaniu z rokiem ubiegłym.
03.08.2009 13:03
Podobnie jak przed rokiem dwie trzecie polskich użytkowników sieci deklarowało, że choć raz skorzystało z możliwości zakupu produktu lub usługi za pośrednictwem internetu, wynika z raportu "E-commerce w Polsce", przygotowanego przez Gemius we współpracy z serwisem Skąpiec.pl.
Blisko 80 proc. kupujących w sieci zamierza nadal dokonywać e-zakupów z częstotliwością nie mniejszą niż dotychczas. 44 proc. internautów nie kupujących dotąd w sieci zamierza dokonać takiej transakcji w przyszłości.
Polscy internauci stają się coraz bardziej świadomymi i aktywnymi klientami aukcji oraz sklepów internetowych. Rozpoczynając zakupy w sieci wiedzą gdzie poszukiwać danego produktu lub informacji o nim.
Co drugi klient sklepów i aukcji internetowych zapytany o znajomość porównywarek cen odpowiada, że zna i korzysta z tego typu serwisów. To kilkuprocentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Rosnącą aktywność polskich internautów w sektorze e-commerce dobrze obrazuje statystyka kupujących w sklepach w porównaniu z kupującymi i sprzedającymi na aukcjach. Tegoroczna fala badania pokazała, że udział osób dokonujących zakupów i jednocześnie wystawiających produkty na aukcjach internetowych wzrósł o 6 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. Na aukcjach dokonywanych jest blisko 8 razy więcej odsłon niż w sklepach internetowych.
Internauci poświęcają znacznie więcej czasu aukcjom, średnio ponad 5 godzin miesięcznie, niż sklepom: średnio 45 minut w skali miesiąca. Przeciętny użytkownik w marcu 2009 roku dokonał blisko 580 odsłon stron aukcyjnych i niespełna 73 odsłony w sklepach online.
Handel-Net.pl