Strony internetowe dla biznesu
Chyba każdy zdaje już sobie sprawę z tego, że żadna firma nie poradzi sobie na rynku bez własnej strony internetowej. Strona przeznaczona do promocji marki musi spełniać bardzo konkretne wymagania, z których (sądząc po obserwacji setek stron polskich przedsiębiorstw) nie wszystkie są oczywiste.
21.09.2014 | aktual.: 17.12.2014 10:59
Celem nadrzędnym każdej firmy jest generowanie zysków i strona internetowa musi się do tego przyczyniać. Wyróżniamy dwie odmiany takiej relacji. Pierwsza z nich to pośrednia, w której witryna ma za zadanie budować wizerunek marki poprzez bycie interaktywną wizytówką i sposobem kontaktu z klientami. Druga z nich to tak zwana relacja bezpośrednia. Strona pełni w niej funkcję typowo sprzedażową. Zazwyczaj jest to sklep online lub integracja z popularnymi serwisami aukcyjnymi lub formularz zamówień (na przykład hurtowych).
Można jednak połączyć najlepsze cechy obu tych metod. Aspekt wizerunkowy osiągniemy poprzez zastosowanie odpowiednio estetycznej szaty graficznej, w tym ozdobników w postaci grafik (ale stosowanych z umiarem). Kontakt z klientami zapewnią narzędzia służące do integracji z popularnymi portalami społecznościowymi. Dodanie sklepu to raptem jeden odnośnik w menu więcej, a jeśli nie będzie on zbyt nachalnie eksponowany lub mało atrakcyjny graficznie, to nie wpłynie negatywnie na image naszej marki. Najprościej osiągnąć taką harmonię poprzez skorzystanie z w pełni profesjonalnych narzędzi oferowanych przez wiele firm na rynku.
Przy wyborze takiej firmy najważniejsze jest, aby traktować ją nie jako potencjalnego podwykonawcę, lecz jako partnera biznesowego. Chodzi o to, że strona będzie działała tak długo jak nasza firma, więc samo jej zrobienie to dopiero pierwszy krok. Ważna jest także pomoc techniczna w razie ewentualnych problemów oraz możliwość rozbudowy naszej witryny. Przykładowo, zaczynając firmę możemy nastawiać się na przykład na handel detaliczny, a z czasem wejść w eksport lub dystrybucję hurtową. Jednym z liderów branży oferujących taką kompleksowość usług jest na przykład firma 1and1.pl . Co ważne, w jej ofercie znajdziemy kreatora stron www. Pozwoli nam to zaoszczędzić na podwykonawcy i samodzielnie zaprojektować oraz uruchomić stronę. Nie należy się obawiać tego, że będzie ona wyglądała tak samo jak inne - dzięki dużej ilości szablonów, kolorów oraz elementów finalna liczba możliwych kombinacji jest niewyobrażalnie duża.
Po zrobieniu strony jako takiej pozostaje jedynie wykupić chwytliwą domenę. Warto, aby była ona krótka (maksymalnie dziesięć znaków), gdyż takie nazwy klienci bardzo łatwo zapamiętują. Jeśli nasza firma ma dłuższą nazwę, możemy użyć skrótu lub akronimu, albo nazwać domenę po słowach kluczowych ? które interesują klientów (na przykład "okprodukt" lub " opony "). Tutaj wychodzi kolejna przewaga rozwiązań zintegrowanych - używając kreatora stron i publikując efekt naszej pracy mamy już zapewniony hosting, czyli miejsce w sieci, gdzie przechowywane są pliki naszej wizytówki. W przypadku tworzenia strony od zera z pomocą podwykonawców, musielibyśmy martwić się jeszcze właśnie o miejsce na serwerze.
Jak widać, biznesowe strony www rządzą się swoimi prawami. Jednak mając na uwadze wyżej wymienione fakty z łatwością unikniemy znakomitej większości często popełnianych błędów. Odpowiednio zaprojektowana i wdrożona witryna będzie wyśmienitą wizytówką naszej firmy i pozytywnie wpłynie na nasze zyski.