Święta motorem sprzedaży
Dla branży handlowej sezon mikołajkowo-świąteczny to jeden z kluczowych okresów w roku
18.12.2009 | aktual.: 18.12.2009 09:23
Na wyraźny wzrost grudniowych obrotów mogą liczyć także drogerie i apteki. W ciągu trzech ostatnich lat sprzedaż kosmetyków i farmaceutyków – częstego, mikołajkowo-gwiazdkowego podarku – zwiększała się w grudniu o 28,2%. Najlepszy „handel” tą grupą towarów wystąpił w grudniu 2008 roku. Sprzedaż pachnideł i paraleków była wtedy niemal o jedną trzecią większa niż w listopadzie.
W latach 2006-2008 grudzień był dobrym czasem także dla księgarń. Przeciętny wzrost sprzedaży książek i prasy wyniósł 22,8%. Największy utarg – o 31,1% zwiększony w stosunku do listopadowego – księgarnie i sklepy z prasą zanotowały, podobnie jak apteki, w grudniu 2008 roku. W ciągu trzech ostatnich lat świąteczna gorączka wyraźnie pozytywnie wpływała również na utarg sklepów handlujących odzieżą i obuwiem. Sklepy te najwięcej zarobiły w grudniu 2006 roku, kiedy ich przychody były o jedną czwartą większe niż miesiąc wcześniej.
Redakcja
href="http://wp.pl/">[
]( http://www.rynekpracy.pl/index.php/p.10 )