Trwa ładowanie...
d3enuo7

Świnoujście/Nowe stanowisko dla promów

Port w Świnoujściu będzie mógł przyjmować największe promy oraz statki wycieczkowe. W środę otwarto nowe stanowisko promowe. Dzięki inwestycji wartej ponad 112 mln zł port ma stać się bardziej konkurencyjny.

Share
d3enuo7

Do Świnoujścia mogą teraz zawijać duże promy o maksymalnej długości 220 m oraz największe pełnomorskie statki wycieczkowe, jakie mogą wejść na Bałtyk.

"Realizacja przez Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście tej ogromnej inwestycji to wyjście naprzeciw aktualnym trendom przewozów promowych na Bałtyku. Armatorzy wprowadzają do eksploatacji coraz większe jednostki. Dzięki nowemu stanowisku umocnimy pozycję konkurencyjną świnoujskiego terminalu, który już dziś jest największym w Polsce i jednym z najnowocześniejszych na Bałtyku" - powiedziała PAP dyrektor ds. handlowych i marketingu portów Aneta Szreder-Piernicka

Dzięki możliwości obsługi nowych i większych jednostek promowych zwiększą się zdolności przeładunkowe - przewiduje dyrektor. Inwestycja - jej zdaniem - korzystnie będzie działać na wzrost gospodarczy nie tylko samego portu, ale też regionu.

d3enuo7

W ramach inwestycji wybudowano poza nowym nabrzeżem o długości ponad 240 m, galerię pasażerską o zróżnicowanej wysokości z dwiema klatkami schodowymi, rękaw pasażerski łączący galerię z promem, estakadę samochodową z ruchomym pomostem bocznym, ruchomy pomost dziobowo-rufowy, a także sterownię obsługującą pracę pochylni.

Wartość całej inwestycji, która rozpoczęła się przed trzema laty zamknęła się kwota 112,2 mln zł, z czego 54,7 mln zł to dofinansowanie unijne.

Obecnie z terminalu promowego w Świnoujściu odchodzi dziennie 11 promów do Skandynawii.

Terminal pełni wiodącą rolę w obsłudze morskich połączeń promowych z Polski do Skandynawii - zarówno pod względem liczby zawinięć promów, jak i obsłużonego ruchu pasażerskiego i towarowego. Jest ważną częścią korytarza transportowego łączącego Skandynawię z południowymi krajami Europy.

d3enuo7

Otwarcie nowego stanowiska promowego w Świnoujściu, to trzecia - po modernizacji nabrzeża Zbożowego i wybudowaniu nowego nabrzeża Niemieckiego w Szczecinie oraz oddaniu do użytku blisko 600 miejsc postojowych w obu portach - duża inwestycja Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zakończona w tym roku. W ubiegłym roku zakończono modernizację dróg kolejowych i kołowych w obu portach. ZMPSiŚ SA w planach ma kolejne inwestycje na sumę ponad 1,3 mld zł.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem skarbu państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

d3enuo7

Podziel się opinią

Share
d3enuo7
d3enuo7