Szykuje się wojna na tablety
Na rynku tabletów zrobiło się gorąco. Po tym jak Google i Microsoft zaprezentowali swoje urządzenia, należy spodziewać się ostrej rozgrywki cenowej. Czy Apple zostanie zdetronizowane?
05.07.2012 | aktual.: 05.07.2012 07:40
Ostatnio dwie wielkie firmy - Google oraz Microsoft - zaprezentowały swoje najnowocześniejsze urządzenia przenośne. Microsoft zaprezentował tablet Microsoft Surface, a Google przedstawił światu Nexusa 7, tablet, który ma konkurować z Apple cenowo - ma on kosztować poniżej 200 dolarów. Konkurent nie śpi i jeszcze w tym roku ma odpowiedzieć na ten ruch, prezentując iPada Mini. Nowa wersja ma kosztować w przedziale 200-250 dolarów.
- Jesteśmy świadkami korzystnego procesu w elektronice użytkowej: spadają ceny urządzeń, czemu towarzyszy wzrost parametrów technicznych. W szczególności dotyczy to tabletów - twierdzi Michał Adamczuk, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Lark, polskim producencie tych urządzeń.
W tym roku w Polsce ma się sprzedać 300 tys. tabletów. Na całym świecie liczba sprzedanych urządzeń zwiększy się ze 121 milionów sztuk w 2012 roku do 416 mln w 2017 roku, a kiż za cztery lata po raz pierwszy w historii sprzedanych zostanie więcej tabletów niż laptopów, wynika z prognoz firmy analitycznej NPD Display Search.
Na razie prym na rynku wiedzie Apple z urządzeniami opartymi o system iOS, Jednak z roku na rok udział tej firmy w rynku ma maleć na rzecz urządzeń z systemem Android, a także Windows.
Konkurenci bacznie obserwują swoje poczynania. Niewykluczone, że już niedługo Google zaprezentuje Nexusa 10 z 10-calowym wyświetlaczem. Własny 10-calowy tablet chce również zaprezentować Amazon, który obecnie sprzedaje Kindle Fire, tablet dostępny za 199 dolarów. Obydwa urządzenia mogą pojawić się w III kwartale. Najbliższe miesiące będą więc niezwykle interesujące. Klientowi w to graj.