PromocjeTak nas oszukują na promocjach

Tak nas oszukują na promocjach

Promocje w sieciach handlowych przeprowadzane są w sposób nierzetelny - wynika z raportu sporządzonego przez łódzką Inspekcję Handlową. Na celowniku kontrolerów były promocje produktów nieżywnościowych, które promowano m.in w gazetkach.

Tak nas oszukują na promocjach
Źródło zdjęć: © WP.PL | Krzysztof Hawrot

17.04.2012 | aktual.: 17.04.2012 13:48

Inspektorzy sprawdzili 7 dużych sklepów detalicznych i należących do największych sieci handlowych.

Nieprawidłowości stwierdzono we wszystkich kontrolowanych sklepach! Klienci mieli w nich do czynienia z różnymi formami promocji, tj: produkty oferowane w gazetkach promocyjnych, produkty sprzedawane w zestawach promocyjnych, produkty, do których dołączono tzw. "gratisy". Popularna formą promocji było także oferowanie produktów według schematu: przekreślona wyższa cena jeszcze sprzed okresu promocji i obok podana niższa cena promocyjna.

Inspekcja Handlowa w Łodzi zakwestionowała aż 101 partii wyrobów, co stanowiło 2/5 wszystkich badanych partii (38 proc.)! Inspektorzy sprawdzili łącznie 265 partii artykułów nieżywnościowych, które znaleźć można na sklepowych półkach. 183 z gazetek promocyjnych. 82 partie artykułów były objęte inną formą promocji.

- Wśród najczęstszych uchybień wskazywano: brak cen widocznych bezpośrednio na wyrobach, brak cen jednostkowych na wywieszkach cenowych i gazetkach promocyjnych, nie uwidocznienie cen dotychczasowych (przekreślonych) na wywieszkach cenowych, podaniu na wywieszkach cenowych niewłaściwej ceny dotychczasowej, nieprawidłowym wyliczeniu cen jednostkowych - podaje w komunikacie Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi.

Inspektorzy porównali ceny 212 partii towarów zawartych w aktualnej ofercie promocyjnej (np. w gazetkach) z tą sprzed promocji. Również w tym przypadku jeden z kontrolowanych podmiotów w swojej ofercie mijał się z prawdą. Nieprawidłowości stwierdzono w przypadku 11 artykułów, których cena miała być niższa. W trakcie trwania czynności kontrolnych na wywieszkach szybko zostały uwidocznione właściwe ceny.

Okazuje się, że także w przypadku promocji z gratisem nieprawidłowości nie należą do rzadkości. Inspektorzy zakwestionowali niemal jedną trzecią przebadanych promocji tego typu (28 proc.). Często "gratis" był już wliczony w cenę towaru.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)