WAŻNE
TERAZ

Awaryjne lądowanie na lotnisku Chopina

Telewizja już nie będzie taka sama

Telewizja zmienia się nie do poznania. Widzowie coraz chętniej zamiast programów tzw. wielkiej czwórki wybierają mniejsze kanały, kanały tematyczne czy telewizję internetową - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Kaliński

Jak wynika z danych Nielsena, w grupie wiekowej 16-49 spadł udział czterech wielkich stacji - TVP 1, TVP 2, Polsatu i TVN-u - z 53,2 proc. w 2012 roku do 46,1 proc. w tym samym okresie obecnie. Powodem jest m.in. naziemna telewizja cyfrowa. Niektóre stacje dostępne na pierwszym multipleksie w ciągu roku zwiększyły zasięg dwu-, a nawet trzykrotnie. Przykładem jest TTV - 0,39 proc. widzów rok temu, a w tym roku w sierpniu to 1,19 proc. Duży skok zanotowały także Eska TV, Polo TV czy ATM Rozrywka.

- Cyfryzacja, zwiększenie dostępu do kanałów tematycznych i internet, który jest zarówno konkurencją, jak i potencjalnie wsparciem dla tradycyjnej telewizji, zmieniają jej oblicze. W czasie tegorocznych wakacji nastąpiły największe w historii polskiego rynku zmiany w oglądalności - tłumaczy Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu w Atmedia.

Latem padł rekord niskiej oglądalności czterech największych stacji (39,5 proc.). Małe kanały chcą więc dalej walczyć o widza.

- Osiągnęły ogromny sukces w postaci rozpoznawalności wśród widzów, którzy kojarzą już dane kanały z konkretną ofertą. Teraz trzeba o nich zawalczyć właśnie z jej pomocą, by po efekcie nowości nas nie porzucili - uważa Daniel Reszka, wiceprezes ds. programowych kanałów rozrywkowych w Viacom International.

- Stacje zaczynają też coraz odważniej wykorzystywać możliwości, jakie daje second screen, czyli możliwość równoczesnego korzystania przez widzów z internetu - mówi Albert Hupa z Interactive Research Center badającego zachowania internautów.

Wojciech Kowalczyk podkreśla natomiast, że jeśli zachowają się obecne trendy, to udział TVP 1, TVP 2, Polsatu i TVN-u w najbardziej interesującej reklamodawców grupie 16-49 lat spadnie w przyszłym roku poniżej 40 proc. Największe straty w liczbie widzów już ma TVP 1, a wizerunkowo wśród reklamodawców - TVN.

Wybrane dla Ciebie

Upada znana niemiecka firma rybna. Pogrążyła ją bakteria
Upada znana niemiecka firma rybna. Pogrążyła ją bakteria
Te miasta podnoszą opłaty za śmieci. Niektórzy zapłacą 1,8 tys. zł
Te miasta podnoszą opłaty za śmieci. Niektórzy zapłacą 1,8 tys. zł
Sezon grzewczy w Krakowie z problemami. "Mamy natłok zgłoszeń"
Sezon grzewczy w Krakowie z problemami. "Mamy natłok zgłoszeń"
Primark otworzy nowy sklep w Polsce. Szuka pracowników. Jakie zarobki?
Primark otworzy nowy sklep w Polsce. Szuka pracowników. Jakie zarobki?
Papierosy spadały z nieba na Podlasiu. Zatrzymani Białorusini i Polacy
Papierosy spadały z nieba na Podlasiu. Zatrzymani Białorusini i Polacy
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?