Teraz tylko Orange
Telekomunikacja Polska wprowadzi markę Orange jako główną markę handlową do 30 czerwca 2012 r. - podała TP SA w komunikacie. Opłaty licencyjne wyniosą 1,6 proc. przychodów objętych rebrandingiem z wyłączeniem części hurtowej i mniejszą opłatą dla głosowej telefonii stacjonarnej dla klientów indywidualnych.
29.03.2012 | aktual.: 29.03.2012 18:38
Telekomunikacja Polska wprowadzi markę Orange jako główną markę handlową do 30 czerwca 2012 r. - podała TP SA w komunikacie. Opłaty licencyjne wyniosą 1,6 proc. przychodów objętych rebrandingiem z wyłączeniem części hurtowej i mniejszą opłatą dla głosowej telefonii stacjonarnej dla klientów indywidualnych.
Orange Brand Services Limited pokryje 100 proc. kosztów związanych ze zmianą marki.
"W dniu 29 marca 2012 r. zarząd TP SA podjął decyzję dotyczącą używania marki Orange do oznaczenia wszystkich produktów oferowanych przez TP SA. Spółka przeprowadzi powyższą zmianę do 30 czerwca 2012 r., obejmując nową marką całość usług oferowanych przez TP SA" - podano w komunikacie.
Spółka przewiduje, że objęcie marką Orange oferowanych przez nią produktów będzie miało pozytywny wpływ na przychody i rentowność usług, a także przyczyni się do wzrostu satysfakcji klientów oraz ograniczenia spadku użytkowników w sektorze stacjonarnym.
W komunikacie podano, że opłata licencyjna za korzystanie przez TP SA ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych marką Orange, przy czym opłata licencyjna za korzystanie z tej marki przez segment stacjonarnej telefonii głosowej w obszarze klientów indywidualnych została - z uwagi na warunki rynkowe w tym segmencie - zredukowana i ograniczy się do kilkunastu milionów złotych rocznie.
Dodano, że usługi hurtowe świadczone przez TP SA zostaną objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.
TP SA podała również, że gdyby rebranding rozpoczął się w dniu 1 stycznia 2011 roku to łączna dodatkowa opłata licencyjna za rok 2011 wyniosłaby poniżej 75 mln zł. (PAP)