Tesco chwali się wzrostem sprzedaży
Sprzedaż towarów w sieci Tesco w Polsce (z wyjątkiem paliw) w I kw. roku obrotowego 2013/2014 (tj. do 25 maja br.) wzrosła o 0,5% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL), podało Tesco w raporcie. Rok wcześniej wzrost wyniósł 1,9% w tym ujęciu.
06.06.2014 | aktual.: 06.06.2014 09:04
Tesco podało, że wzrost sprzedaży LFL w Czechach wyniósł w I kw. r.obr. 1,6%, na Węgrzech - 2,7%, na Słowacji zaś odnotowano spadek o 5,8%. Sprzedaż w całej Europie spadła w tym ujęciu o 1,0%.
"Jesteśmy zadowoleni z pierwszej reakcji na nasze wzmożone wysiłki, by dostarczyć klientom najatrakcyjniejszą ofertę. Oczekujemy, że te wysiłki będą nadal wpływać na nasze wyniki w nadchodzących kwartałach, zaś warunki handlu pozostaną wymagające na brytyjskim rynku spożywczym" - czytamy w komunikacie.
Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z ponad 400 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców.