Towar w sklepie internetowym musi mieć dobry opis
Im więcej klient zrozumie z opisu, tym większa szansa, że kupi produkt. Obroty mogą wzrosnąć nawet o połowę.
Serwis OpisyProduktow.pl. sprawdził odbiór czterech nieznanych polskim konsumentom produktów FMCG. Losowano cztery opisy: w jednym pogrubiono kluczowe informacje, w innym zostały wypunktowane. Kolejna wersja była bardzo krótka, a ostatnia kwiecista i długa.
- Postanowiliśmy sprawdzić jaki wpływ ma formatowanie opisów na chęć zakupu produktów, zapamiętywalność informacji o produktach, a także na ich wiarygodność, wystarczalność dla kupujących w sieci oraz ciekawość - mówi Rzeczpospolitej Wojciech Mocarski z OpisyProduktow.pl.
Pogrubianie i punktowanie było najlepszym rozwiązaniem. Klienci, którzy zdecydowanie kupiliby dany produkt zapamiętali z opisu aż 75 proc. istotnych informacji.
- Zapamiętywalność informacji o produkcie nie tylko stymuluje sprzedaż, jest to też ważne narzędzie w budowaniu spójnego i wyrazistego wizerunku marki, a to z kolei buduje lojalność - podkreśla Mocarski.
LP