Turyści mogą skarżyć państwo
Klienci bankrutujących biur podróży mogą się domagać zwrotu wszystkich utraconych pieniędzy od Skarbu Państwa - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Klienci bankrutujących biur podróży mogą się domagać zwrotu wszystkich utraconych pieniędzy od Skarbu Państwa - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Gazeta wyjaśnia, że taką możliwość daje unijna dyrektywa przyjęta przez Polskę w 2010 roku. Zdaniem dziennika pokrycia strat przez państwo mogą domagać się turyści, jeśli ubezpieczenie wykupione przez touroperatora nie wystarczyło na pokrycie kosztów sprowadzenia ich do domu i na zwrot kosztów wycieczki.
- Państwo powinno dopilnować, aby interesy obywateli były w pełni zabezpieczone - wyjaśnia Jan Korsak, ekspert rynku turystycznego. Tak wynika z dyrektywy. W jego ocenie władze nie zadbały o odpowiedni poziom ubezpieczeń.
Również w ocenie prawnika Jerzego Martiniego, poszkodowani mogą wystąpić na drogę sądową. - Sąd określi, czy istniał bezpośredni związek pomiędzy kłopotami biur i ich klientów a sposobem implementacji dyrektywy - twierdzi Martini.
Więcej na ten temat - w "Dzienniku Gazecie Prawnej".