Trwa ładowanie...

TVP czeka prawdziwa rewolucja

TVP chce zdobyć nowe rynki. Nadawca planuje uruchomić aż pięć nowych kanałów. Chce też sprzedawać swoje produkcje gdzie tylko się da - informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

TVP czeka prawdziwa rewolucjaŹródło: Jupiterimages
dldyl4v
dldyl4v

Programy TVP pojawią się na płytach DVD, więcej ich też będzie w internecie. By zwiększyć przychody, telewizja sięgnie też do archiwum i do dotąd nie emitowanych programów. Wśród nowych kanałów będzie m.in. TVP Dokument, będzie też kanał filmowy, kobiecy, dziecięcy czy właśnie ze wspomnianymi nagraniami z archiwum.

Przedstawiciel TVP na łamach gazety zauważa, że już w zeszłym roku przychody z kanałów tematycznych poszły w górę o 80 proc. Zysk netto telewizji jest wstępnie oszacowany na 15 - 20 mln zł. W 2009 TVP miało 200 mln zł straty. Zmiana to efekt m.in. oszczędności (zlikwidowano m.in. 400 etatów).

Zyski to także zasługa reklam. A jest ich coraz więcej. Wydłużył się ich czas, wprowadzono nowe formaty. W zeszłym roku przychody z reklamy i sponsoringu wyniosły 1,2 mld zł.

Oprócz reklam spółka liczy na dochody z produkt placementu (umieszczanie reklamowanego towaru np. w serialu). Jak deklaruje przedstawiciel TVP, telewizja chce, by produkt pojawiał się w serialu już na etapie tworzenia scenariusza! Więcej będzie też zapowiedzi programów emitowanych na różnych kanałach. Może się też zdarzyć, że oprócz DVD z serialem na rynek trafi też gra oparta na jego fabule!

Spółka chce też sprzedawać płyty DVD. Nie tylko z serialami. Pod strzechy trafią m.in. archiwalne wydania Dziennika Telewizyjnego - wzorem świetnie się sprzedających kronik filmowych.

jk - wp.pl / Dziennik Gazeta Prawna

dldyl4v
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dldyl4v

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj