ULC: nie było informacji o problemach w funkcjonowaniu OLT Express

Do Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie wpływały jakiekolwiek informacje o problemach w finansowym funkcjonowaniu przewoźników z grupy OLT Express - poinformowała rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska. Dodała, że przewoźnicy byli wielokrotnie kontrolowani.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Krasnodębska poinformowała, że Urząd nadzorował OLT Express Regional oraz OLT Express Poland - sprawdzał głównie bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczych.

- Od początku działalności przewoźników do końca lipca br. taką kontrolę przeprowadzono 14 razy. Oprócz tego z powodu dużej dynamiki rozwoju obu operatorów, rozszerzania składu floty, zwiększania zatrudnienia personelu, proces kontroli odbywał się praktycznie bez przerwy - poinformowała rzeczniczka. Zaznaczyła, że kontrole nie dały przesłanek wskazujących na pogarszanie się bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych.

- Po ogłoszeniu zaprzestania lotów przez OLT Express Regional ULC przeprowadził też kontrolę doraźną OLT Express Poland - dodała.

Rzeczniczka wyjaśniła, że ULC przyznał koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie przewozu lotniczego spółce Jet Air w październiku 2005 r., a w lutym br. w koncesji nazwa spółki została zmieniona na OLT Express Regional. W kwietniu 2011 r. koncesję otrzymała spółka Yes Airways, a w styczniu 2012 r. w koncesji nazwa spółki została zmieniona na OLT Express Poland.

Zgodnie z informacjami podawanymi przez OLT Express, od kwietnia do czerwca z jego usług skorzystało ponad 320 tys. pasażerów. OLT Express zatrudniał 800 osób: m.in. personel pokładowy, mechaników, obsługę samolotów, pracowników administracji, obsługi pasażerów, call center. Z danych linii wynika, że od kwietnia do czerwca uzyskała ponad 47 mln zł przychodu. Od końca października planowała uruchomienie połączeń europejskich.

Firma powstała w 2011 r. w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair oferowała loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była zaś linią czarterową, która latała samolotami typu Airbus A320.

OLT Express Poland złożył wniosek o upadłość we wtorek 31 lipca. Kilka dni wcześniej, 27 lipca, wniosek o upadłość ugodową złożyła firma OLT Express Regional.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje
"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków