UOKiK ws. reklamy PTK Centertel (komunikat)

...

15.10.2010 | aktual.: 15.10.2010 11:38

15.10. Warszawa - UOKiK informuje:

Sąd Apelacyjny potwierdził stanowisko UOKiK, że kampania reklamowa prowadzona przez operatora sieci komórkowej Orange wprowadzała konsumentów w błąd.

Wyrok Sądu Apelacyjnego dotyczy decyzji Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z sierpnia 2008 roku. Uznano wówczas, że działanie PTK Centertel, która w kampanii pt. Bliskość tworzy święta reklamowała promocyjne usługi w czasie świąt, nawiązując do ich tematyki i symboliki, a jednocześnie uniemożliwiała korzystanie z niej w tym okresie, stanowi nieuczciwą praktykę rynkową.

Przedsiębiorca wprowadził bowiem konsumentów w błąd sugerując, że oferta specjalna Oferta promocyjna - Wybrane 3 numery, promowana w ramach prowadzonej kampanii, obowiązuje na takich samych zasadach przez cały rok. Tymczasem nie obowiązuje właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok. Na spółkę została nałożona kara w wysokości ponad 800 tys. zł.

W październiku 2009 roku stanowisko Prezes Urzędu poparł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zdecydował jednak o obniżeniu sankcji pieniężnej do 400 tys. złotych. Wyrok SOKiK został potwierdzony 13 października 2010 roku przez Sąd Apelacyjny.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ aja/

Źródło artykułu:PAP
centertelkonsumenciuokik
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także