UOKiK ws. spółki Automobile Expert z Częstochowy (komunikat)
...
09.01.2014 | aktual.: 09.01.2014 15:23
09.01. Warszawa - UOKiK informuje:
Klienci Automobile Expert nie otrzymywali pisemnej informacji o możliwości odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, ani wzoru oświadczenia o unieważnieniu kontraktu. Po wszczęciu postępowania przez UOKiK przedsiębiorca zaniechał stosowania niezgodnych z prawem praktyk.
Automobile Expert z Częstochowy oferuje usługi w zakresie pomocy w dochodzeniu roszczeń odszkodowawczych. Urząd ustalił m.in., że spółka zawierając umowy poza lokalem przedsiębiorcy nie informowała pisemnie konsumentów o tym, że mogą oni odstąpić od kontraktu w ciągu 10 dni od jego podpisania. Ponadto przedsiębiorca nie wręczał konsumentom wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
W opinii UOKiK, praktyki spółki narażały konsumentów na utratę możliwości odstąpienia od umowy ze względu na brak informacji o przysługującym im prawie.
Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę Automobile Expert karę pieniężną w łącznej wysokości 4 337 zł. Przedsiębiorca zaniechał stosowania kwestionowanych praktyk, dzięki temu obniżono sankcję finansową. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ aja/