USA: Groupon drożeje
Przedstawiciele spółki Groupon zajmującej się sprzedażą kuponów dyskontowych w Internecie rozmawiali z bankami o ofercie pierwotnej (IPO), wyceniającej firmę nawet na 25 miliardów dolarów – wynika z nieoficjalnych informacji.
18.03.2011 12:16
Do sprzedaży akcji spółki istniejącej od zaledwie dwóch lat może dojść w tym roku. Z publikacji „Bloomberg Businessweek” wynika, że wycena tej firmy na pewno przekracza 15 miliardów dolarów.
Groupon rozwija się bardzo dynamicznie, a podczas trzech ostatnich miesięcy podwoił liczbę subskrybentów. Ma ich 70 milionów. W grudniu z propozycją jego przejęcia wystąpił Google, oferując 6 miliardów dolarów. Wówczas Groupon był obecny w 300 miastach, teraz zwiększył zasięg do ponad pół tysiąca miast.
W kwietniu ubiegłego roku Groupon był wyceniany na 1,3 miliarda dolarów. Wtedy pozyskał od inwestorów 135 milionów dolarów. W listopadzie spółkę wyceniono na 3 mld dolarów.
Chicagowska firma oferuje kupony na usługi 90 proc. lokalnych biznesów, jak restauracje, salony piękności, sklepy odzieżowe. Inkasuje część ich przychodów.
PARKIET/Bloomberg , ZW