VoD coraz popularniejsze. Polacy też chcą płacić
Za pięć lat na całym świecie opłaty za dostęp do video w sieci wzrosną i wyniosą 65 mld dol. Opłaty wzrosną też w Polsce, gdzie widzowie coraz chętniej decydują się na subskrybowanie treści niż na jednorazowy dostęp.
21.07.2016 | aktual.: 21.07.2016 14:22
To globalny trend - pisze "Rzeczpospolita".
Za dostęp do serwowanych w internecie na rozmaite sposoby treści video płacimy co roku zdecydowanie więcej. W 2021 roku globalnie wydamy na taką rozrywkę już prawie 65 mld dol. i będzie to ponad dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym.
- To są podliczenia łącznych opłat tego typu. Na niektórych rynkach, jak amerykański, skandynawski czy brytyjski, subskrybowanie kilku platform tego typu jest już powszechnym zwyczajem - komentuje Simon Murray, główny analityk Digital TV Research, firmy, która przygotowała prognozy.
Co ważne dla operatorów takich usług, coraz wyższe wpływy przynosić będą im dające względną stabilność finansową subskrypcje dostępów - wynika z danych. Także w Polsce widzowie internetowego video coraz chętniej płacą operatorom miesięczne abonamenty.
Z najnowszego badania Video Track domu mediowego MAC wynika, że obecnie na taką formę płatności decyduje się tu prawie jedna trzecia (32 proc.) wszystkich użytkowników płatnego VoD w sieci, podczas gdy rok wcześniej było to 29 proc.