W 2009 r. w Polsce sprzedano 320 010 nowych aut
W Polsce w 2009 roku sprzedano 320 010 nowych aut osobowych, czyli o 3 sztuki więcej niż w 2008 r. - informuje instytut Samar monitorujący rynek. Część tych pojazdów trafiła za granicę. Z szacunków ekspertów wynika, że ok. 45 tys. aut wyjechało z Polski do Niemiec czy Słowacji. To efekt wprowadzenia w tych krajach rządowych dopłat do zakupu nowych samochodów.
07.01.2010 | aktual.: 07.01.2010 12:08
Na pozycji lidera polskiego rynku umocniła się w minionym roku Skoda, która sprzedała 37 944 samochodów. To o ponad 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Pozwoliło to zwiększyć udział marki w polskim rynku z 10,3 do 11,9 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej kupowanych w Polsce marek uplasował się Fiat, którego samochody znalazły 31 740 nabywców, o 8,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Fiat umocnił swoją pozycję na rynku z 9,1 do 9,9 proc.
Trzecią pozycję zachowała Toyota, która sprzedała 27 821 aut, o 20,2 proc. mniej niż w poprzednim roku. Japońska marka zmniejszyła swój udział w polskim rynku z 10,9 do 8,7 proc.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Ford - 26 879 sprzedanych aut (wzrost o 15,8 proc.) Volkswagen - 26 640 pojazdów (wzrost o 12,4 proc.), Opel - 22 101 aut (spadek o prawie 21 proc.), Renault - 17 292 pojazdy (spadek o ponad 11 proc.), Kia - ponad 14 tys. aut (wzrost o 24 proc.), Peugeot - 12 619 sztuk (spadek o 23,7 proc.) i Hyundai - 12 545 aut (wzrost o 24,6 proc.).