Więcej pracowników do obsługi klientów w ZUS
ZUS planuje skierować więcej pracowników do obsługi klientów, stworzyć telefoniczne centrum obsługi i wprowadzić w oddziałach tzw. kolejkomaty, czyli urządzenia wydające numerki dla oczekujących w kolejce. Zmiany te mają być wprowadzone w ciągu 12-18 miesięcy.
06.10.2010 | aktual.: 06.10.2010 15:19
Jak poinformował w środę na konferencji prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Zbigniew Derdziuk, centrum telefonicznej obsługi klienta ma powstać w jednym z oddziałów ZUS. Dodał, że jeszcze nie wiadomo, czy będzie to w Siedlcach, Nisku czy w Węgrowie. Podkreślił, że Zakład dąży do coraz większej specjalizacji oddziałów.
ZUS - jak powiedział Derdziuk - ma ok. 300 placówek, a w nich 3 tys. okienek do obsługi. Wszystkie stanowiska mają być skomputeryzowane.
Do obsługi klienta ma być skierowanych więcej pracowników. Obecnie w centrali i oddziałach zatrudnionych jest 46,5 tys. osób. ZUS prowadzi też szkolenia pracowników pod kątem obsługi klienta.
Po zmianach więcej spraw ma być załatwianych drogą elektroniczną. W tym celu ma zostać stworzony nowy, bardziej funkcjonalny Elektroniczny Urząd Podawczy, gdzie można będzie składać do 50 różnego rodzaju wniosków; więcej wniosków będzie można też składać przez internet przy pomocy certyfikowanego podpisu elektronicznego. ZUS przygotowuje się także do udostępniania danych elektronicznych.