Wielka batalia przeciw lichwie
Bank centralny chce wciągnąć kolejarzy, ZUS i księży do kampanii o odpowiedzialnym pożyczaniu - czytamy w "Pulsie Biznesu". Dziennik pisze, że w drugiej połowie listopada rusza społeczna kampania przestrzegająca przed zgubnymi skutkami zadłużania się ponad miarę.
Patronują jej Narodowy Bank Polski, Komisja Nadzoru Finansowego i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Chcemy skoncentrować się na lichwie, czyli pożyczkach o bardzo wysokim oprocentowaniu. Okres przed świętami to dobry czas, żeby uczulić ludzi na rozważniejsze pożyczanie - mówi "Pulsowi Biznesu" szef biura prasowego NBP Przemysław Kuk.
Co ciekawe, o pomoc w przeprowadzeniu akcji organizatorzy poprosili między innymi episkopat.
- Rozmawialiśmy z episkopatem, a także z policją, Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji, PKP i ZUS, zapraszając ich do włączenia się do naszej akcji - dodaje Przemysław Kuk.
Rozmowy są na wstępnym etapie. Na razie mowa jest o ulotkach, które byłyby rozdawane w hipermarketach, pociągach, czy włączanych do korespondencji z emerytami i rencistami.
Więcej na ten temat - w "Pulsie Biznesu".