Trwa ładowanie...

Wielka walka TVN i Polsatu o reklamę

TVN i Polsat rozpoczęły ostry bój o kanały tematyczne. Skierowują do nich specjalnie przygotowane oferty reklamowe. A jest o co walczyć. Czas reklamowy w tych stacjach wart jest nawet 800 mln zł rocznie - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Wielka walka TVN i Polsatu o reklamęŹródło: wp.pl/Łukasz Szełemej
d2ldof8
d2ldof8

Liderem na rynku reklamy jest Atmedia, spółka należąca do UPC Polska. Ta sprzedająca obecnie czas reklamowy w 54 stacjach i 45 serwisach internetowych spółka miała w ubiegłym roku 312,3 mln zł przychodów i 16,9 mln zł zysku. Najwięksi - TVP, Polsat i TVN - obsługują własne stacje samodzielnie. Chcą jednak sięgnąć po więcej.

TVN stworzył brokera Premium TV, do którego swoje stacje właśnie z Atmedia przeniósł Viacom, nadawca m.in. takich stacji jak MTV i Comedy Central. Z kolei BBC (m.in. BBC Entertainment, BBC Lifestyle), zgodził się, by czasem reklamowym na jej antenach handlowała spółka Polsat Media. Tymczasem Atmedia zabrał kanały Cartoon Network oraz Boomerang firmie Discovery Media.

Nadawcy są coraz bardziej skłonni do roszad, bo na rynku robi się ciasno i zaostrza się konkurencja. Na dodatek stacje tematyczne zaczynają się borykać ze spowolnieniem na rynku reklamy.

Marcin Boroszko, prezes Atmedia, wskazuje, że cztery główne stacje w tym TVN i Polsat, tracą ponad 10 proc. przychodów rok do roku, a z kolei kanały tematyczne zyskują ponad 10 proc. W okresie 1 stycznia - 15 września 2012 roku wpływy reklamowe TVP1 wyniosły 1586 mln zł, Polsatu 2703 mln zł, a TVN - 2937 mln zł.

d2ldof8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ldof8

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj