Wódka w odwrocie

Ograniczyliśmy zakupy nie tylko czystej, ale też, co zaskakuje, wódek smakowych - pisze "Rzeczpospolita".

Wódka w odwrocie
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

29.07.2013 | aktual.: 29.07.2013 06:22

Jak podaje firma badawcza Nielsen, w I półroczu 2013 r. wydaliśmy na wódkę niemal 4,8 mld zł, podczas gdy rok wcześniej było to o ok. 200 mln zł więcej. Sprzedaż, liczona w litrach, zmalała o blisko 5 proc.

O nieco ponad 1 proc. niższa była też sprzedaż wódek smakowych, która jeszcze w I kw. 2013 r. zwiększyła się o 1 proc. Branża tłumaczy to m.in. wysoką bazą sprzed roku - popyt był wówczas duży, głównie przez Euro 2012.

To raczej chwilowe - ocenia prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy Leszek Wiwała. Jak przewiduje, w dłuższym terminie wódki kolorowe, w tym likiery, powinny w dalszym ciągu zyskiwać u nas na popularności.

Większe obawy budzi przyszłość czystej. Jak mówi Wiwała, to nadal najczęściej kupowany napój spirytusowy w Polsce, ale przestaliśmy już być typowo wódczanym krajem. Długoterminowo pozycja wódki czystej będzie się stopniowo osłabiać na rzecz wódek smakowych i likierów oraz whisky - dodaje.

Dlatego też producenci od dłuższego już czasu intensywnie rozwijają ofertę alkoholi smakowych, rekompensując sobie spadki tych czystych.

Źródło artykułu:PAP
wódkapolskahandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)