Wpływy reklamowe dzienników spadły w '09 o 14 proc. do 2,356 mld zł

27.01. Warszawa (PAP) - Wpływy reklamowe dzienników wyniosły w 2009 roku 2,356 mld zł, czyli o 14 proc. mniej niż w 2008 roku - poinformowały Wirtualnemedia.pl opierając się na...

27.01.2010 | aktual.: 27.01.2010 09:38

27.01. Warszawa (PAP) - Wpływy reklamowe dzienników wyniosły w 2009 roku 2,356 mld zł, czyli o 14 proc. mniej niż w 2008 roku - poinformowały Wirtualnemedia.pl opierając się na danych firmy Expert Monitor.

Liderem polskich dzienników pod względem cennikowych wpływów reklamowych pozostała w 2009 roku "Gazeta Wyborcza" (Agora), ale jej przychody z tego tytułu spadły w 2009 roku o 20 proc. w ujęciu rocznym do 806 mln zł (netto, bez autopromocji).

"Polska" (Polskapresse) zarobiła w 2009 roku na reklamach 296 mln zł (spadek o prawie 10,5 proc.), a "Rzeczpospolita" (Presspublika) 167,7 mln zł (spadek o 9,7 proc.).

Wśród najważniejszych gazet wzrost cennikowych wpływów reklamowych zanotowały w 2009 roku jedynie "Fakt" (Axel Springer Polska), który zarobił na reklamach 200 mln zł, czyli 5 proc. więcej niż w 2008 roku, oraz bezpłatne "Metro" (Agora), którego przychody reklamowe wyniosły w 2009 roku 95,6 mln zł, czyli o 8,7 proc. więcej niż rok wcześniej.(PAP)

bas/ gor/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdareklama
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)