Wpływy reklamowe dzienników spadły w '09 o 14 proc. do 2,356 mld zł

27.01. Warszawa (PAP) - Wpływy reklamowe dzienników wyniosły w 2009 roku 2,356 mld zł, czyli o 14 proc. mniej niż w 2008 roku - poinformowały Wirtualnemedia.pl opierając się na...

27.01. Warszawa (PAP) - Wpływy reklamowe dzienników wyniosły w 2009 roku 2,356 mld zł, czyli o 14 proc. mniej niż w 2008 roku - poinformowały Wirtualnemedia.pl opierając się na danych firmy Expert Monitor.

Liderem polskich dzienników pod względem cennikowych wpływów reklamowych pozostała w 2009 roku "Gazeta Wyborcza" (Agora), ale jej przychody z tego tytułu spadły w 2009 roku o 20 proc. w ujęciu rocznym do 806 mln zł (netto, bez autopromocji).

"Polska" (Polskapresse) zarobiła w 2009 roku na reklamach 296 mln zł (spadek o prawie 10,5 proc.), a "Rzeczpospolita" (Presspublika) 167,7 mln zł (spadek o 9,7 proc.).

Wśród najważniejszych gazet wzrost cennikowych wpływów reklamowych zanotowały w 2009 roku jedynie "Fakt" (Axel Springer Polska), który zarobił na reklamach 200 mln zł, czyli 5 proc. więcej niż w 2008 roku, oraz bezpłatne "Metro" (Agora), którego przychody reklamowe wyniosły w 2009 roku 95,6 mln zł, czyli o 8,7 proc. więcej niż rok wcześniej.(PAP)

bas/ gor/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Babcia zajęła jej mieszkanie. Walczyła o nie w sądzie przez lata
Babcia zajęła jej mieszkanie. Walczyła o nie w sądzie przez lata
Śląski gang rozbity. Zabezpieczono tysiące nielegalnych papierosów
Śląski gang rozbity. Zabezpieczono tysiące nielegalnych papierosów
Coraz mniej dzieci, coraz większe wydatki. Polacy nie oszczędzają
Coraz mniej dzieci, coraz większe wydatki. Polacy nie oszczędzają
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona