Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w VII z -28,7 pkt. do -29,2 pkt. - TNS Polska

25.07. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w lipcu o 0,5 pkt. z -28,7 pkt. do -29,2 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...

25.07. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w lipcu o 0,5 pkt. z -28,7 pkt. do -29,2 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"W lipcu dwa elementy składowe wskaźnika uległy pogorszeniu (roczna prognoza zmian sytuacji ekonomicznej Polski oraz ocena zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego), jeden poprawie (ocena obecnej sytuacji ekonomicznej Polski), a pozostałe dwa pozostają na takim samym poziomie jak w czerwcu 2013" - napisano w opublikowanym w czwartek komunikacie.

Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wzrósł w porównaniu do czerwca o 0,1 pkt. i wynosi -38,1 pkt.

"W lipcu poprawił się jeden z trzech podwskaźników, które tworzą wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju. O 2 punkty procentowe wzrosła ocena aktualnej sytuacji ekonomicznej. Natomiast ocena zmian w perspektywie rocznej utrzymuje się na takim samym poziomie jak miesiąc temu, a prognoza zmian w ciągu najbliższego roku pogorszyła się o 2 punkty procentowe" - napisano.

Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych w lipcu wynosi -20,4 pkt., co stanowi spadek o 1,2 pkt. w porównaniu z poprzednim miesiącem.

"Na zaobserwowany spadek wartości wskaźnika oceny kondycji finansowej gospodarstw mógł mieć wpływ fakt minimalnego pogorszenia się podwskaźnika - ocena zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 3 punkty procentowe). Roczna prognoza sytuacji finansowej gospodarstwa domowego utrzymuje się na takim poziomie" - napisano.

Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 5-10 lipca 2013 r. na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)

ost/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup